Jump to content

Moottorinvaihto ja muutoskatsastus


Guest uhm619
 Share

Recommended Posts

Guest uhm619

Kävin tänään konttorilla näyttämässä että Minin konepellin alle on ilmaantunut isompi kone. Katsastusmies oli hetken kopissaan ja tuli ulos Mini 1000 ja 1275 GT teknisten tietojen kanssa. Siinä sitten vertailtiin niitä ja minun 1000 minin rekisteriotetta. Akselipainoissa ilmeni 40kg ero. Nyt katsastusmies sanoo että auto pitäisi punnita ja rekisteröidä kolmelle henkilölle! Kantavuus ei kuulemma riitä. Onko teillä samankaltaisia kokemuksia? Menen ensi viikolla uudelleen konttorille (katsastus keskeytyi muista syistä :), mutta ajattelin kysellä neuvoa mitä sanon katsastusmiehelle kun menen taas autoni kanssa sinne.

Link to comment
Share on other sites

Guest villek

ei pitäs olla mitään epäselvyyttä jos oot päivittänyt alustan (jarrut)moottorin vaatimalle tasolle..pitäis mennä ihan normaalina muutos katsastuksena.

tota painon/tehon mittausta vaaditaan yleensä jos sinne vaihdetaan jotain muuta kuin minin omaa vakio moottoria..

vaihda katsastuskonttoria, vaikuttaa hiukan epäpätevältä inssiltä. Tietysti olisit voinut kysyä miksi moiset vaatimukset? Ne kyllä joutuu perustelemaan tekemänsä päätökset ja jos sillä on ollut itsellään mustaa valkoisella kädessä niin ihmettelen suuresti, ei tässä venäjällä vielä asuta. Rohkeesti vaan pidät kantas siellä jos tiedät olevasi oikeassa ja pystyt sen paperilla näyttämään.(ite tapellu konttorilla monta kertaa enkä oo viel toiseks jääny) missäs muuten kävit näyttämässä?

Link to comment
Share on other sites

Guest uhm619

Konalan autokatsastuksessa. Joo täytyy varustautua taistoon :) Levyjarrut on vaihdettu myös autoon 2004, eli sekin on kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Aika käsittämätön tulkinta ?! Minejä on kautta aikain muutoskatsastettu 1275:lla koneella, eikä moista ole koskaan tullut vastaan. En ole tutkinut asiaa, mutta kannattaisikohan kaivella 1275 cooper S:n painotiedot esiin je verrata niitä 1000 Minin tietoihin. 1275 GT on Clubmanni ja siinä voi olla eri painot?

Link to comment
Share on other sites

Guest 970s

Omassa Clubmanissa ei aikoinaan tehty muuta kuin todettiin että auto on muutettu tekniikaltaan vastaamaan 1275GT mallia. Niin kuin Timppa jo yllä mainitsi niin Clubman on eri asia ja pidemmällä keulalla on myös painavampi.

 

Jos sulla on perinteinen Minin keula niin oikea vertailukohta on nimenomaan Cooper 1275 S.

Link to comment
Share on other sites

Guest mgbgt67

Omien autojeni tietoja rekisteriotteista:

 

vm 69 850ccm omamassa 610kg

muutettu 1275 tekniikkaiseksi ei painomuutoksia otteessa

alkujaan hydrolastic jousituksella muutettu kuivaksi

 

vm 68 1275ccm alkuperäinen iso S omamassa 700kg

hydrolastic jousitus

 

vm 76 1000ccm omamassa 630kg

kuiva jousitus

 

vm 78 1000ccm omamassa 630kg

kuiva jousitus

 

vm 70 1000ccm clubman omamassa 640kg

hydrolastic jousitus

 

vm 77 1000ccm omamassa 630kg

muutettu 1275 tekniikkaiseksi ei painomuutoksia otteessa

kuiva jousitus

 

uudemmissa autoissa omamassa sisältää myös mm. kuskin 75kg

mutta ei näissä minin painoissa.

 

Ei ongelmia muutoskatsastuksissa!!

Link to comment
Share on other sites

Guest villek

Mahtaiskohan olla apua tulevaisuudessa jos joku viittis laittaa nettiin tai linkittää eri mallien eroavaisuudet niin olisi muilla sitten helppo työ muutoskatsastuksessa näyttää paperilla ja opastaa herra insinööriä kuinka tulisi toimia..

eli tähän asti on kyllä riittänyt muutoskatsastuksessa se että pystyy paperilla näyttämään mallien eroavaisuudet ja että oma auto vastaa jarruiltaan ja alustaltaan sitä tehokkaampaa..

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...