Guest uhm619 Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 Kävin tänään konttorilla näyttämässä että Minin konepellin alle on ilmaantunut isompi kone. Katsastusmies oli hetken kopissaan ja tuli ulos Mini 1000 ja 1275 GT teknisten tietojen kanssa. Siinä sitten vertailtiin niitä ja minun 1000 minin rekisteriotetta. Akselipainoissa ilmeni 40kg ero. Nyt katsastusmies sanoo että auto pitäisi punnita ja rekisteröidä kolmelle henkilölle! Kantavuus ei kuulemma riitä. Onko teillä samankaltaisia kokemuksia? Menen ensi viikolla uudelleen konttorille (katsastus keskeytyi muista syistä :), mutta ajattelin kysellä neuvoa mitä sanon katsastusmiehelle kun menen taas autoni kanssa sinne. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest villek Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 ei pitäs olla mitään epäselvyyttä jos oot päivittänyt alustan (jarrut)moottorin vaatimalle tasolle..pitäis mennä ihan normaalina muutos katsastuksena. tota painon/tehon mittausta vaaditaan yleensä jos sinne vaihdetaan jotain muuta kuin minin omaa vakio moottoria.. vaihda katsastuskonttoria, vaikuttaa hiukan epäpätevältä inssiltä. Tietysti olisit voinut kysyä miksi moiset vaatimukset? Ne kyllä joutuu perustelemaan tekemänsä päätökset ja jos sillä on ollut itsellään mustaa valkoisella kädessä niin ihmettelen suuresti, ei tässä venäjällä vielä asuta. Rohkeesti vaan pidät kantas siellä jos tiedät olevasi oikeassa ja pystyt sen paperilla näyttämään.(ite tapellu konttorilla monta kertaa enkä oo viel toiseks jääny) missäs muuten kävit näyttämässä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest uhm619 Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2006 Konalan autokatsastuksessa. Joo täytyy varustautua taistoon :) Levyjarrut on vaihdettu myös autoon 2004, eli sekin on kunnossa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Aika käsittämätön tulkinta ?! Minejä on kautta aikain muutoskatsastettu 1275:lla koneella, eikä moista ole koskaan tullut vastaan. En ole tutkinut asiaa, mutta kannattaisikohan kaivella 1275 cooper S:n painotiedot esiin je verrata niitä 1000 Minin tietoihin. 1275 GT on Clubmanni ja siinä voi olla eri painot? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest 970s Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2006 Omassa Clubmanissa ei aikoinaan tehty muuta kuin todettiin että auto on muutettu tekniikaltaan vastaamaan 1275GT mallia. Niin kuin Timppa jo yllä mainitsi niin Clubman on eri asia ja pidemmällä keulalla on myös painavampi. Jos sulla on perinteinen Minin keula niin oikea vertailukohta on nimenomaan Cooper 1275 S. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mgbgt67 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2006 Omien autojeni tietoja rekisteriotteista: vm 69 850ccm omamassa 610kg muutettu 1275 tekniikkaiseksi ei painomuutoksia otteessa alkujaan hydrolastic jousituksella muutettu kuivaksi vm 68 1275ccm alkuperäinen iso S omamassa 700kg hydrolastic jousitus vm 76 1000ccm omamassa 630kg kuiva jousitus vm 78 1000ccm omamassa 630kg kuiva jousitus vm 70 1000ccm clubman omamassa 640kg hydrolastic jousitus vm 77 1000ccm omamassa 630kg muutettu 1275 tekniikkaiseksi ei painomuutoksia otteessa kuiva jousitus uudemmissa autoissa omamassa sisältää myös mm. kuskin 75kg mutta ei näissä minin painoissa. Ei ongelmia muutoskatsastuksissa!! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest villek Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2006 Mahtaiskohan olla apua tulevaisuudessa jos joku viittis laittaa nettiin tai linkittää eri mallien eroavaisuudet niin olisi muilla sitten helppo työ muutoskatsastuksessa näyttää paperilla ja opastaa herra insinööriä kuinka tulisi toimia.. eli tähän asti on kyllä riittänyt muutoskatsastuksessa se että pystyy paperilla näyttämään mallien eroavaisuudet ja että oma auto vastaa jarruiltaan ja alustaltaan sitä tehokkaampaa.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts