Jump to content

Muutama kysymys


Guest sautio
 Share

Recommended Posts

Guest sautio

Moro, anopin Mini (Austin 850 -70 jossa on 1000cc kone)päätyi tyttärelleen elikkäs vaimolleni = minun riesakseni ;)

Eivaan kiva peli kaikin tavoin, mutta Mini ei ole kovinkaan tuttu kikotin itselleni, joten muutama kysymys ensialkuun:

 

Kuinkas kytkin säädetään, kytkin on uusi (ajettu ehkäpä 500km)ja molemmat sylinterit on huollettu. Kuinka se iro mutteri (jossa on päässä vielä lukitusmutteri) kuuluisi säätää?

Minin käyttöoppaassa mainitaan ainoastaan kytkimen suojuskannen pikkuruuvin ja kytkinvivun väli (0.5mm).

 

Ja auton tasavirtalaturi rupesi kenkkuilemaan, ei lataa ja polttelee virrat päällä latausvaloa, pitää ilmeisesti avata laturi, mitata käämit ja tarkistaa hiilet.

 

Myös etujarruissa on moittimista (yksipiiriset metallisella pääsylinterillä/säiliöllä), mutta ne mahtanevat tulla kuntoon uusimalla jarrusylinterit, kengät ja letkut.

Link to comment
Share on other sites

Guest sautio

Niin ja tälläinen keksintö on kyseessä:

http://groups.msn.com/Saabisti74/austin ... snw?Page=1

 

Autossa on tosiaan uudemman Minin (olikohan -77) 1000cc kone joka on täysremontoitu. Laatikko on kuitenkin vanhan 850:sen, eli välitykset ovat hieman turhan lyhyet, ja ykkönen ja pakki synkronoimaton.

Miniin löytyisi ehjä ja hyväkuntoinen alkuperäinen tuon tonnisen koneen laatikko, mutta muistaakseni se jäi asentamatta koneen yhteyteen koska muistaakseni vetoakselit ja vaihteensiirron systeemit eivät sopineet keskenään.

minkäslaisilla muutoksilla tuon uudemman laatikon saisi sovitettua Miniimme, meneekö esim. navat uusiksi (ja samalla esim. jarrut tms)?

Link to comment
Share on other sites

Guest sautio

Öh, totanoin, neuvokaapas hieman noviisia, eli onko tämä Suomen miniharrastajien virallinen keskusteluforumi? Etsin Minitronin sivuilta osia, ja painoin linkkikuvaketta josta päädyin Fying Finssien sivuille ja jotakautta taasen tänne, mutta täällä lukee että Joensuun Miniharrastajat, ja itse vaikutan pk-seudulla :)

Haluaisin liittyä (tai oikeastaan vaimoni liittyisi sillä hänenhän tuo Mini virallisesti on ;) ) johonkin Miniyhdistykseen, mutta mihinkä liittyä, vai onko tuo Flying jokin kattojärjestö? :D

 

Onko teillä jokin sähköpostilista tms, sori vaan mutta tämä palsta tuntuu hieman kehitystä kaipaavalta nykyisellään, esim. kun painaa selaimesta päivitä-namiskaa niin heitetään ulos keskusteluforumilta, ja kovin hiljaista tuntuu olevan, eikös vanhoja Minejä ole vielä hengissä vaikka kuinka paljon?

 

Lähinnä minua askarruttaisi seuraavanlaiset asiat:

tasajännitteestä muutos vaihtovirtaan (autossani on + rungossa), jarrujärjestelmän muutos vähintään kaksipiiriseksi (omassani 1-piiriset metallisäiliöllä/eli pääjarrusylinterillä), tonnisen vaihdeaskin sovitus 850:seen, ja ennen vaihteiston muutosta pitäisi saada ainakin nykyisen lootan 8synkronoimaton ykkönen ja pakki) vaihteensiirto toimivaksi, pakki löytyy keskimäärin noin minuutin etsimisen jälkeen :D

 

Jos joku viitsisi hieman neuvoa noviisia nin olisi äärimmäisen kiitollinen, myös sähköpostitse voisi antaa neuvoja: saabisti73ÄThotmail.com

Danke!

Link to comment
Share on other sites

Guest sautio

Aditalta Hesasta löytyi oikeanlaiset hiilet jotka kustantivat kokonaista 5 euroa, nyt lataus toimii taasen.

 

Ohjausakselissa on väljää pystysuunnassa noin 3-4mm ja se tulee sieltä hammastangon käyttöakselin tienoilta (ohjausakseli on kunnolla kiinni alapäästään), eikös tuossa liene ihan tavallinen hammastanko eli sitä saisi kiristettyä poistamalla välilevyjä sieltä hammastangon metallilätkän alta?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...