Guest lenni Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Elikkä kuinka pitkälle pääsee tankillisella teidän minillänne..? Itselläni on 400 km, jossa on sekä kaupunki, että "matka-ajoa".. Kierrokset vain nousee yli 4:n tuhannen jos meinaa 100:sta ajella =) Joten ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaista kulutusta ja kierrosta muilla on minillä ajellessa.
Guest minifreak Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2006 Kaiken se on tähän mennessä kuluttanut mitä on tankkiin pistänyt... ;) mutmut, muistaakseni tuo kulutus on ollut siinä 8-10 litran tuntumassa, kun on "rauhallista" matka-ajoa ajanut. Kone tosiaan on sitten 1380cc, lievästi piristetty ja 2.95 välityksellä.
Guest jiikoo Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2006 Tuolta http://tankkaus.com/consumption_list.ph ... E&login=no löytyy tätä kirjoitettaessa mun Mini ja jonkun toisen (ehkä hänkin kerholainen) Leyland. Laittakaahan muutkin lukemianne tuonne. Vaikka siellä toistaiseksi onkin pientä ongelmaa kuukaisipylväiden näyttämisen osalta, niin keskikulutuksen se laskee oikein, kunhan seuranta aloitetaan täydellä tankillisella ja ainakin välillä tankataan tankki täyteen (Minissä on niin pieni tankki ja toimintasäde, että ainakaan itse en viitsi koskaan vajaita tankailla, kun en huoltoasemalla asu ;-). Mulla teknisten tietojen mukaan nelosvaihteella 111 km/h nopeudella kone kiertää 3333. Ja kyllähän se pitää suunnilleen paikkansa, koska noilla kierroksilla nopeusmittari näyttää yli 120 km/h. Nopeusmittari nimittäin heittää 10-11% 80-100 nopeuksissa (ehkäpä koko alueella samaa luokkaa). Minimissään on kuluttanut hieman yli 5 ja maksimissaan noin 10 litraa. Tuo maksimi on saavutettu ajamalla moottoritieajoa melkein koko tankillinen ja keskinopeus tankillisessa ~120 (yli puolet mittarinopeutta 140-160)! Matkamittarin virhe on aika iso, joten sillä tuohon mun auton laskennalliseen keskikulutukseen pitää lisätä yli 2 desiä, jotta päästään lähemmäksi totuutta.
Guest jiikoo Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2006 Katalysaattorin poistamalla saisi ainakin puoli litraa pienemmän kulutuksen. Lisähuomiona se, että viime kesäisellä Lofootti-ajelulla kulutus oli Norjassa selkeästi alle 6 litraa satasella, koskapa siellä on niin paljon alamäkiä, joissa kulutus on moottorijarrutuksessa nollilla (moottorin lämmöt laskee aivan pohjaan pitkässä alamäessä). Keskikulutus mäkisessä maastossa on kevyellä Minillä pienempi kuin jos ajaisi samaa vauhtia tasamaastossa tasakaasulla!
Recommended Posts