Jump to content

mini saksasta


Guest juppe

Recommended Posts

Jep olis tarkoitus ostaa saksanmaalta tollanen 1997-2000 vuotinen mini...jos jollain olis jotain tietoo ja vinkkejä/ohjeita niin olis mukava kuulla... kaikki tieto olis tervetullutta. verot ja muut tälläset oleelliset asiat kiinostaa. Voi tietysti myös tarjota miniä jos on myytävänä 1997-2000 vuotinen.

Link to comment
Share on other sites

Minejä sai tuolloinkin halvemmalla. Ostin omani Saksasta selkeästi halvempaan aikaan, koska seuraavan vuoden-puolentoista aikana hinnat nousi selvästi. Toki, edelleen on tarjontaa isolla hintaskaalalla. Itse hain autoja (ja hakisin, jos olisin ostamassa Saksasta autoa) mahdollisimman vähän yli 6 tkm ajetuista, koska alle 6 tkm ajetut katsotaan uusiksi. Tuollaiset alle 30-40 tkm ajetut alkaa olla vähissä, mutta kyllä niitä löytyy. Sitten vain suoraan valitsemaan autoa hintaskaalan kaallista päästä eli kalleimmat 20-25% sisältää isommalla todennäköisyydellä ne hyväkuntoiset. Huomattavaa on, että verot ei mene samalla logiikalla kuin Saksan hinnat. Saksassa 2000 maksavaan Miniin tulee helposti yli 2000 veroja, mutta on vaikeaa uskoa, että saksassa 10000 maksavaan tulee paljoa yli 4000 veroja Suomessa, koska Mini ei millään voi maksaa kovin paljoa yli 12000 Suomessa. Jotenkin vaan tuntuisi kummalliselta maksaa autosta jopa enemmän veroja kuin sen hinta on Saksassa. No, on se halvempi silti aina halvempi ja jos harrastaa korjaamista, niin ei se työkään mitään maksa...

 

Lyhyesti: Tätä nykyä mulla ei ois enää varaa ostaa Miniä Saksasta tai muualtakaan, koska vaatimukset täyttävä yksilö maksaisi veroineen 2-3000 enemmän kuin vuoden 2003 lopulla. Mutta toisaalta, muutamalla tonnilla saa varmasti ajokuntoisen pelin.

Link to comment
Share on other sites

Perutaanpas vielä sanoja. Kävin nimittäin vilkaisemassa mobilesta päivän hintoja ja tarjontaa. Alle 30 tkm ajetun samanlaisen Minin kuin mulla (toki mulla on nyt ajettu 46 tkm) hinta on noussut Saksassa korkeammaksi kuin maksoin itse veroineen kuluineen... Suomessahan hinta ei ole muuttunut varmaan miksikään. Vaikka Saksassa maksaisi 20000 Ministä, niin sen arvo ei Suomessa ole merkittävästi yli 10000, koska täällä ei ole moisille kovinkaan laajaa kysyntää. Eli, nyt alle 30000 ajettu Mini maksaa jotain 14-16000 + verot... :-C

Link to comment
Share on other sites

http://www.mobile.de/SID89S1j9rRMmdQuMkQMaRZbw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1147544773A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B97%81U-t-vCaMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100E17500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1997A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=29&id=11111111202290520&

 

ton tyylistä olen hakemassa tai melkein vastaavia. levikkeet ja musta nahka sisusta sais olla. tohon hintaan niitä sieltä pitäs saada on niitä tonnin halvemmallakin myytävänä samoilla sivuilla

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Sisältyykö tuohon 6500:aan verotkin? Jos ei, niin kiinnostaa verottajan arvailujen taso nykyisin. Päätös tulee varmaan edelleenkin ajoluvan viimeisinä päivinä ja tällähetkellä Suomessa on myynnissä ainakin yksi 98-mallinen Mini, josta saavat varmaan hienon vertailuhinnan... :-C

 

Jos veroja ei tuossa 6500:ssa vielä ole, niin arvaukseni on, että veroja tulee vähintään 3500e.

Link to comment
Share on other sites

Tuosta autoverosta olen vähän eri mieltä.

Olen tutkinu vähän asiaa ja vertailukohteita käynyt läpi

ja olen aika varma että on verot yhteensä 98 minille (ehjälle) n.1900-2700€

esim. tullin taulukoissa lukee näin:

mini cooper 1.3i

käyttöönotto 6.2.1997 (eli minun tietääkseni ihan samanlainen kuin 98)

veropäätös 15.5.2006

jne... verot yhteensä 2052.04€

 

ja vastaavia vertailukohteita löytyy..

5.1.2006 veropäätös tehty vastaavanlaisesta ministä ja verot oli yhteensä 2158.18€

Link to comment
Share on other sites

Tuohan näyttää hienolta. Kohtahan tässä voisi tilata toisen. Eli nyt näyttäisi siltä, että tulli jakaa myynnissä olevien minien keskipyyntihinnan kahdella, kun etsii markkinahintaa Minille... No, jos Mini on maksanut Saksassa vaikkapa 6000e, niin on tietysti oikeudenmukaisinta, että auton käyväksi arvoksi katsotaan juuri tuo 6000, eikä sitä hintaa, jonka ostaja joutuu veroineen ja kuljetuskuluineen autosta yhteensä maksamaan. Onko käytäntö jotenkin muuttunut? Pitäisiköhän mun tehdä viimeinkin se valitus omasta veropäätöksestä?

 

Eli näin menee matikka:

verotusarvo*0.29*1.22=verot

 

verotusarvo=5000 => verot=1769

verotusarvo=10000 => verot=3538

 

1900e tulee versoja, jos verotusarvoksi katsotaan 5370e (tarkoittaisi sitä, että auto pitäisi saada kuluineen Suomeen 3470e:llä, jotta verotettu hinta olisi sama). 2700e tulee veroja, jos verotusarvoksi arvioidaan 7631e (tarkoittaisi sitä, että auto pitäisi saada kuluineen Suomeen 4931e:llä, jotta verotettu hinta olisi sama). Ainakin mun autossa kauppakirjassa sanottu summa vaikutti lopputulokseen. Eivät hevillä usko, että ois maksanut Saksassa sen, mikä on Suomessa vastaavan pyyntihinta... Vertaa.fi hintaskaala 1996-2000 autoilla on tällähetkellä 8500-16000, jos huispautin oman veikkaukseni verotusarvoksi eli 10000.

 

Hienoa, jos verottaja ei enää arvosta Miniä yläkanttiin! Saadaan autoja lisää tänne.

Link to comment
Share on other sites

Itseäkin alkoi kiinnostamaan. Jos ottaisi tuonnempana muutaman päivän lomaa ja lähtisi hakureissulle, onko lähtijöitä?

 

Miten tuo käytännössä tapahtuu, mobile.de taitaa olla ihan toimiva palsta? Laivalla saksaan, autolla lauttaan ja Suomeen?

 

Mitenkä tuollainen 2000e, 100tkm, -96, onko odotettavissa pikainen täysremontti? Vero tietysti tuplaa hinnan.

Link to comment
Share on other sites

Jos hakee auton Saksasta, niin itse ainakin suosittelisin, että lentää paikan päälle halpislennolla ja tulee ajamalla jonnekin Tukholmaan asti. Tulee koeajo samalla. Ja autoja löytyy toisaalta lähempääkin, mutta ei niitä mun mielestä ole vielä tarpeeksi Suomessa, joten näkisin mieluummin, että niitä pääasiassa haetaam tänne lisää, lisää, lisää.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 kuukautta myöhemmin...
×
×
  • Luo uusi...