Jump to content

Tuulilasin pyyhkijöiden moottori?


Recommended Posts

Posted

Laitoin tuonne "Ostetaan" osioon jo aiemmin ilmoituksen pyyhkijän moottorista. Näyttää siltä, että netistä löytyy noita kulmikkaita, vanhoja malleja 2 kpl, ja hinta yli 200 Euroa.

Siispä kysymys: oletteko rakentaneet jotain viritelmiä, jotka perustuvat johonkin toiseen moottoriin, ja miten olette toteuttaneet?

Posted

Mä olen laittanut uudemman mallin kaksinopeuksisen moottorin. Vaatii kiinnityksen muuttamisen, johdotuksia ja toisen katkaisijan. Minkä vuosimallin auto sulla on ?

Posted

Mun on mallia -69. Kaveri osasi kertoa, että Triumph käytti samaa ratkaisua pyyhkimissään (esim. Herald), mutta niitä näyttää olevan yhtäläisen vaikea löytää... Jos se pyöreä moottori ja "vaihteisto" käy vanhaan vivustoon, taidan koittaa siirtyä sellaiseen. Onkohan noita myynnissä käytettyinä halvalla tällä foorumilla...?

  • 4 weeks later...
Posted

Löytyi moottori, tuollainen kantikas malli, surisee ja liikuttaa pyyhkijöitä edes takaisin. Mutta: kun laittaa pyyhkijät pois päältä, jättää varret oikeaan laitaan, eli lähes keskelle tuulilasia. Mahtaisiko joku osata kertoa millä ne saisi jäämään vasemmalle alas...?

Posted

Eikös tuning autoissa ole aina pyyhkijät pystyssä lasin keskellä :-)

 

Onko tuo moottori ministä vai mistä ?

Tekeekö sulat kuitenkin täyden liikkeen ? Onko tuo moottori itsestään parkkeeraava (eli kun katkaiset virran niin ne liikkuu vielä keskiasentoon) vai lakkaako liike heti ?

Posted

Heh, mitenköhän Miniin saisi sellaisen yksisulkaisen tuning pyyhkijän...

Joo, pyyhkijä tekee täyden matkan, ja palautuu sitten keskelle. Purin irrallisen moottorin, ja luulen että ratkaisu löytyi: Pyöreän kannen alla on "laahaava" kontakti, ja yhdessä kohtaa kontaktipinta on poikki (pysäytystä varten). Jos nyt käännän tätä kantta 180 astetta, hyytymisen pitäisi tapahtua liikkeen toisessa päässä. Huomenna kokeiluun, raportti seuraa myöhemmin...

Posted

Edellisen viestin temppu onnistui, tiedoksi saman ongelman kanssa painiville...

Posted

Ainakin Mk1 Minissä tuo pitkänomainen kansi on yhtä puuta eikä siinä ole mitään irrallista pyöreää kantta. Tuo versio on perintöä mm. Minoreista. Mk2 malleista en ole ihan varma mutta muistelisin että on ihan sama kun Mk1.

Posted

68 ja 69 mallissa on tuo laitaan parkkeerava pyyhkijämalli. Ei mitenkään poikkeuksellinen - vain yksinopeuksinen, eli hitaanpuoleinen. Sopii siis oikealta ja vasemmalta ohjattaviin malleihin vain säätämällä pyöreää koteloa kiertämällä pysäytysasento jompaan kumpaan laitaan.

×
×
  • Create New...