Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moi!

Pikkurouvan Mini, isolohko 850 vuodelta -69, on saanut nyt alleen uudet jarrut. Rummut joka kulmassa, ja kepponen on seuraava: Ilmatessa tulee kuplia, ja poljin ottaa yhä ylempää. Yhtäkkiä, poljin menee pohjaan *plöts*, vailla mitään vastusta. Ilmausruuvit kiinni, toki, eikä vuotoja näytä olevan. Pääsylinterin tiivisteet on uudet, teki kyllä saman tempun vanhoillakin kumeilla. Maanittelu, uhkailu ja lahjonta eivät auta, mitä seuraavaksi?

Posted

Tähänkin viestiin voin ilokseni päivittää jotain... Jos kukaan joutuu saman ongelman eteen, niin ***kärsivällisyys*** on näköjään hyve Miniä ilmatessa. Ei se vieläkään hyvä ole, mutta pitkällisen ilmaamisen jälkeen polkimen liikettä vastustaa muukin kuin lattia.

Guest levyjarrut
Posted

Onko kaikki jarrukengät säädetty oikein, eli riittävän lähelle?

Posted

Ne jarrut oli säädetty, vaan en tiedä kuinka oikein. Eivät pyörineet tasaisesti, vaan ahdistivat paikoittain. Pitää säätää uudelleen nyt, kun autolla on taas 25 vuoden jälkeen ajettu edes jonkun verran. Oikea säätö lienee aavistuksen omainen "kihnun kihnun"...?

Guest levyjarrut
Posted

Saatko takapään ilmattua kunnolla? Paineensäätöventtiili takapyörille, joka sijaitsee takakelkassa, estää paineentuloa takapyörille. Poljinta pitää ilmatessä painaa hyvin rauhallisesti. Kokeile avata takailmanipat ja anna nesteen valua vapaasti hetken aikaa.

  • 2 weeks later...
Guest mini-79-
Posted

renkaat kannattaa olla paikoillaan kun säätää jarruja saa lähemmäksi.

Posted

Taitaa nuo jarrut vähitellen olla siinä kunnossa, että kohta voi lähteä virkistämään katsastusmiehen päivää. Ottavat yhä ehkä turhan alhaalta, mutta pumppaamalla poljin ei nouse, joten kuvittelen että ilma on saatu ulos. Kiitos taas kaikille avusta, lisää kysymyksiä jo seuraavassa topicissa... ;)

Posted

Harmi kyllä, pitää nostaa tämä vanha topic taas listan kärkeen. En edes osaa kysyä tarkkaa neuvoa, kerron tässä vain tapahtumat ja toivon, että joku osaa kertoa miten edetä.

Ajelin tallin pihalla edes takaisin, ja tulos:

1. Kytkin ei ota kiinni. Laskin ilmausruuvista vähän nestettä ulos, ja alkoi toimia. Mutta, eihän sen näin pitäisi olla...

2. Jarrupoljin menee taas pohjaan. Näyttää siltä, että jarrunestettä tulee polkimen vartta pitkin pienen pieni määrä ohjaamon puolelle, mutta pinta säiliössä ei ole laskenut silmämääräisesti. Ilmaa tullut jostain?

Guest levyjarrut
Posted

1. Voiskohan sulla olla kytkintyösylinterin letku niin vanha ja turvonnut,ettei se päästä paineita takaisin säiliöön ?

 

2.Vika on pääsylinterissä. Joko sylinteri niin syöpynyt, ettei uusilla kumeillakaan enää pidä ja saa painetta aikaan(Uusi sylinteri), tai sitten olet saanut vääränkokoiset kumit.

Posted

Kiitos ja eläköön! Kytkimen letku oli kuin olikin tukossa, nyt toimii! Enpä ole moiseen ennen törmännyt.

Huomenna siis seuraa laatuaikaa jarrujen kanssa...

×
×
  • Create New...