Guest tuija Posted October 7, 2005 Report Posted October 7, 2005 Hei, ostin juuri Minin vuodelta -69, miesystävän suosituksesta. Ja nyt en sitten näe enää miesystävääni, koska viihtyy tallissa minin kimpussa ja kertoilee kummallista sähköongelmista autossa. Tietäisikö kukaan miten miehen saa pois autotallista? Tai siis ainakin miten pitkät saa pois päältä? Viiksestä kun ne laittaa päälle, naksahtaa mukavasti, mutta pois niitä ei saa viikseä naksauttamalla.
Guest tuija Posted October 8, 2005 Report Posted October 8, 2005 Huomaatte varmasti että mun tilanteessa talli voittaa kotiolot. Ongelma on yhä, pitkät pysyy päällä vaikka valot on laitettu pois. Vika lienee viiksessä, mutta oon kokeillut jo varaviiksellä ja sama vika yhä. Minkäköhän takia virta tulee suoraan viikseen sulakerasian kautta, eikä mene valokatkaisijan kautta...? T: Kysymyksen esittäjän äijä.
Guest 970s Posted October 10, 2005 Report Posted October 10, 2005 Minkäslainen viiksi 69 mallisessa on ? Vieläkö siinä on pyöreä musta pää ja merkkivalo viiksen päässä kuten vanhemmissa vai onko se neliskanttinen jota sisään painamalla pelittää äänimerkki ? Noissa uudemmissa on kaukovalovilkku joka toimii vaikka valot olisi kytketty pois. Valokatkaisijalta pitäisi tulla viikselle sininen paksu johto ja viikseltä lähteä sini/valkoinen ja sini/punainen umpioille.
Guest tuija Posted October 10, 2005 Report Posted October 10, 2005 Viiksi on neliskanttinen. Piuhat on kuten mainitsit. Se miten se nykyisin toimii; kun viiksi on etuasennossa niin pitkät valot on päällä. Kun viiksi on keskiasennossa päällä on pitkät ja lyhyet. Näin siis kun valot on päällä. Jos valot on pois päältä ja viiksi on keskellä niin pitkät palaa yhä mutta sammuvat kun viiksen työntää etuasentoon.
Guest 970s Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Neliskanttisessa viiksessä pitäisi olla musta suorakaiteen muotoinen liitin johtosarjan ja viiksen johdotuksen välillä. Ihan ekaksi voisit tarkistaa että kummassakin liittimen puoliskossa piuhat ovat samassa järjestyksessä. Kun liitos on auki niin silloin ei pitäisi palaa kuin parkit. Onko sulla mitään hajua onko auton johtosarja alkuperäinen vai onko siihen tehty jotain kotikytkentöjä tai releitä tms ? Sä voisit tehdä semmoisen tempun että teet hyppyjohdon jolla kytket valokatkaisijalta tulevan sinisen ja sini/valkoisen suoraan yhteen (eli ohitat koko valokatkaisijan). Nyt pitäisi palaa pelkät pitkät valot. Tee sama temppu sinisen ja sini/punaisen piuhan välille. Nyt pitäisi palaa pelkät lyhyet. Jos hyppyjohdon kanssa jommassa kummassa tapauksessa palaa molemmat niin vika on auton johdotuksessa. Jos kummallakin kerralla palaa vain pitkät tai lyhyet niin vika on jossain viiksien johdotuksissa. Sen viiksen pystyy aika helposti mittaamaan yleismittarin avulla. Missä päin asut ?
Guest olly Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Kiitos vastauksista, ongelma selvisi kun katsoin viikseä tarkemmin. Metalliliuska, jonka tarkoitus on hoitaa pitkien valojen väläytys, oli pikkuisen väärässä asennossa. Se sai kontaktin kun viiksi oli "lyhyet valot" asennossa. Millin taivutus ulospäin, ja valot toimii kuin se tunnettu Sveitsiläinen käkikello. Se, että varaviiksessä oli sama vika, ei sanottavasti helpottanut virheen löytymistä...
Recommended Posts