Jump to content

Recommended Posts

Posted

Millä olette irrottaneet vauhtipyörän kampuran päästä, koitin ulosvetäjällä, mutta ei irronnut, pitääkö hommata suurempi ulosvetäjä, vai onko tähän olemassa jotain kikkaa?

Guest idefix
Posted

Minä tein oman ulosvetäjän moottoriremonttiin numero 2. Ensimmäisen vauhtipyörän kanssa meni noin 17 viikkoa. Toinen menikin jo parissa tunnissa. Jos kiinnostaa niin voin lähettää tarkemmat speksit. Vaatii 3kpl vanhoja kannen pinnapultteja, teräslevy ja kaksi puolimetristä kierretankoa. Ja toho ja leka...jo onnistuu

Posted

moro

 

laita speksit tulemaan, en ihan äkkiseltään keksinyt mihin noi pinnapultit tulee kiinni, meinasin tehä toisen koneen vauhtipyörän päätylaipasta 6 pulttisen ulosvetimen mikä tulis kytkimen pultteihin kiinni ja tähän laippaan vaan vetoa, rami.ranta-aho@elisanet.fi

Posted

Varttitunnissa saa irti tällä metoodilla . Määrätietoisesti toholla lämpöä kohti vauhtipyörää ja sitten tarkasti kohdistettu isku rautakangen kärjellä startin aukosta kohti vauhtipyörän takaosaan . Ei tullut edes hiki operaation aikana . Kone tosin oli irrallaan lattialla , joka helpotti tähtäämistä . Tuolla samalla tavalla irroittelen töissäni juoksupyörät isoista uppopumpuista kokoluokassa 100-600kg, joissa jp kartiolla kiinni.

Guest ministeri
Posted

Tuosta irrotuksesta on alempana viestiä.Ite olen irrottanut tuolla 12mm lattapatentilla:ei yhtään iskua eikä lämmitystä.Teräs kun ei tykkää tuosta lämmityksestä,ainakaan noissa elintärkeissä paikoissa.

Posted

Niin ! Siksi mainitsinkin tuon määrätietoisen toiminnan . Lämpöä harvoin tarvii antaa liikaa, että materiaalit siitä kärsisi . Oikea ajoitus on se juttu . Kaikki pitää olla käsillä juuri oikealla hetkellä ja silloin ei mikään mene pilalle.

  • 4 months later...
Posted

terve pystysikö joku laittamaan tietoa ulosvetäjästä, alkaa mennä hermot!! =)

Posted

helppo tehä itse, n.8-10mm paksu teräslevy, poraat kolme pultinreikää levyyn mitkä osuu vauhtipyörässä oleviin jenkoihin, teräslevyn ja kampuran väliin sopivan mittainen umpiteräsholkki,(riippuu noitten pulttien pituudesta) haet kolme sopivan mittaista pulttia(sama jenka kuin kannenpulteissa). pultit teräslevystä läpi, jenkaat vauhtipyörään, teräsholkki laipan ja kampuran väliin, kiristelet järjestyksessä n.varttikierroksen välein pultteja ja pitäs napsahtaa irti. jos kiristys on sitä luokkaa että ohimo alkaa pullistua napauta lekalla teräslevyyn kampuran kohtaan. Itselläni lähti pelkällä kiristelyllä irti.

×
×
  • Create New...