Jump to content

Recommended Posts

Posted

no nyt alkaa jo pipo kiristään päätä noitten öljynpaineitten kanssa... :c( Kone kun on lämmin ja ajettu noin parikymmentä kilsaa niin alkaa tyhjäkäynnillä polttaan merkkivaloo ja tyhjäkäynti nyt ei hirmu pienellä ole (noin 800-900rpm/min). Kokeillut oon teboilin silveriä puolisynteettistä ja teboilin monitraa,mutta sama juttu kummallakin öljyllä.. Elikkäs mikä tuohon avuksi koneena on tonninen ja Mini -72. Edellisessä minissä ei tuollaisia ongelmia ollut koneena oli kyllä kasipätkä,mutta liekkö nuilla siinä suhteessa eroja..

Posted

Oletko koittanut toisella anturilla ? Mitäs öljynpainemittari näyttää ?

Posted

Enpä oo tuota kokeillu,mut tuntus että jos toi ois anturi vika niin se tekis sen kylmänäkin..

Guest levyjarrut
Posted

Anturi vaihtoon, ennen muita toimenpiteitä, jossei kuulu ylimääräisiä kolinoita. Anturivika voi hyvin ilmetä vasta kuumana. Paineventtiili kannattaa avata ja tarkistaa, että venttiili liikkuu ja sulkeutuu kunnolla.

Posted

Vanhat Minin koneet tykkää 20W50 öljystä. Joku 10W30 tai 10W40 voi olla etenkin vanhassa koneessa aika löysää eikä jaksa kuumana oikein pitää paineita.

 

Paineventtiilin mäntä voi takerrella tai sitten sen jousi voi olla vanhuuttaan vähän löysä. Jousen alle voi laittaa pari prikkaa ja kokeilla vaikuttaako se mitenkään asiaan.

 

Jos noista ei ole apua niin sitten melkein on edessä öljypumppu/laakeriremppa.

Posted

njoo pitää kokeilla noita konsteja.. saako ton paineventtiilin rassattuu ilman koneen levitystä..?

Guest levyjarrut
Posted

Paineventtiili sen ison metallitulpan alla lohkon kyljessä öljynpaineanturin alapuolella, joskus venttiili voi olla jumittunut pesäänsä niin,että täytyy tosissaan ronkkia sitä ulos. Pitää liikkua herkästi ja istukka pinta kunnossa.

×
×
  • Create New...