Jump to content

apua minin jousitukseen..

Guest iikkak

Recommended Posts

Kirjoitettu

noniin nyt on ensimmäinen mini hommattu.. jousituksessa on jotain hämminkiä kun auto on aivan kallellaan vasemmalle puolelle.. auton oikea puoli on aivan normaali korkuinen.. en ole ennen tuollaista jousitusta nähnyt.. mitenkäs etenisin hommassa? auto on -72 1000 mini.. auto on seissyt 5vuotta ja nyt ois tarkotus laittaa aivan pikapuoliin auto rekisteröinti kuntoon!

Kirjoitettu

Sun Minissäs on hydrolastic jousitus, eli nestejouset. Vasemmalta puolelta on paineet karanneet. Takakelkasta takahelman takaa löytyy kummallekin puolelle omat täyttönipat.Kummankin puolen etu ja takapää on yhdistetty yhdysputkella. Vasemmalla puolella on systeemissä vuoto, joka selviää kun pumpataan uudet paineet. Siihen tarvitaan oma laite ja nestettä. Tampereen suunnalta ainakin sellainen löytyy.

Kirjoitettu

Tarkasta vielä jousituksen tyyppi; 72 mallin minissä pitää olla kumityynyjousitus.

Kynäjousisarja sopii sovittamalla kaikkiin classic mineihin.

Kirjoitettu

Siihen saa ihan omaa nestettä,varmaan Minitroniltakin, mutta pakkasnesteen,sinolin eli tenun ja veden seosta olen käyttänyt.

Linkin kuva on jousellisista iskunvaimentimista, niillä ei minun käsittääkseni voi omaa jousitusta korvata?Jos Minisi ei ole entisöinti, niin hommaisin kumijousialustan osat jostain purkuministä ja vaihtaisin ne alle. Silloin jousitushuolet olisi ohi.

Kirjoitettu

kyllä mun seitenkakkosessa ainakin kumityynyt löytyy ja oli mulla seitenkymppisessäkin kumityynyt..

Kirjoitettu

Jos Mini makaa toisella kyljellään ja siinä on kumijousitus, niin tuntuu aika mysteeriolta. Takakelkka pettäny??

Clubmannissa oli hydrolastikit myöhempään ?

Kirjoitettu

kuvan jouset on Spaxin coiloverit, joilla korvataan kumikartio tai hydrolastic jousitus. Ei ole kuulemma helppoa saada nykypäivänä katsastuksesta läpi, ilmeisesti koska Miniä ei ole moisella jousituksella valmistettu.

Enkä niitä muutenkaan lähtisi henk.koht.Miniin laittamaan.

Kirjoitettu

Ihan mielenkiinnosta haluaisin minin omistajalta kuulla tarkempia tietoja, mikä jousitus siinä oikein on?Rekisteröintipäivä ei aina kerro, mikä vm oikeasti .Onko liukuikkunat ovissa?

Esim. löytyykö täyttönipat takahelman takaa ??

Kirjoitettu

Paha aavistus hiipii mieleen. Väärä auto oikeilla papereilla. Tosiaan 72-mallista ei ole ollut hydrolastic jousituksella kuin ainoastaan Clubman-mallit, eli pitkänokkaiset. Vastaus edelliseen kysymykseen jo paljastaa jotain.

Kirjoitettu

onhan se mahdollista että joku on joskus muuttanut kumikartiojousituksen hydrolastic jousitukseksi. heh,heh...

Kirjoitettu

sama vika on mun 70l alun kumikartio

minissä. ostin eteen uudet kartiot ja taakse toiset hyvät vanhat.ja asensin hilot nivelineen.

mutta kun hilot veivasi

tasan samaan mittaan niin

aivan samanlailla on kallellaan. kori muuten erittäin ryhdikäs eikä sitä ole hitsailtu\kolaroitu.

takakelkkaa on hitsailtu

eli lähtee liene sieltä...?

• Luo uusi...