Jump to content

Recommended Posts

Guest jupe
Posted

Mitenkäs onnistuu parhaiten tankomallisen vaihteiston vaihtotangon säätö (vivusto vaihdekepiltä laatikkoon)? Vaihdelaatikko on rempattu ja laiton siirtotangot kiinni "vanhoilla asetuksilla" eikä nyt meinaa pysyä esim. ykkönen silmässään. Kysyn ennen kuin alan kokeilla, ettei mennä ojasta allikkoon. Manuaaleista ei oikein yksiselittäistä neuvoa irtoa.

Guest ominio
Posted

Joopa joo.. ei oikeastaan ole mitään säätöä. Saattaa olla, että jotain meni pieleen.. et kait vaihtanut ykkösen ja kakkosen synkronointilaitetta? Tuntuuko, että pykälät muuten on oikeissa paikoissaan kepistä kun sekoittelee?

Guest jupe
Posted

Laatikko on kunnostettu asiantuntevalla pajalla, eikä siinä pitäisi olla ongelmaa (ryhmäpyörän laakerivika korjattiin). Alkuunhan vaihteisto oli todella jäykkä ennen kuin öljy pääsi kaikkiin koloihin, mutta pikkuhiljaa vaihteet ovat alkaneet löytyä kohdiltaan. Liikeradat ehkä hieman sekavat. Siirtovivuston tukitangossahan on ilmeisesti mahdollisuus säätää etäisyyttä? Vaikuttaako mitenkään ja mihin? Tietenkin voisi vielä kolmannen kerran tarkistaa kaikki kiinnityspisteet niin koneesta kuin vivustostakin, ettei koneen mahdollinen notkuminen vaikuta.

Guest jupe
Posted

Jeps, nyt selvisi enemmän: ykkönen ja kakkonen ei meinaa mennä kohdalleen. Lieneekö ainoa mahdollinen vikapaikka olla synkronoinnit? Kolmonen ja nelonen menevät heittäen päälle. Pakki myös pienellä haulla, mutta ykkönen ja kakkonen vain suurella mielikuvituksella ja sattumalla. Siirtimistä vielä sellainen huomio, että vaihdevalitsimen "mötikkä" vaihdekepin alla on noin 45 asteen kulmassa suhtessa kiinnityshaarukkaan, joka manuaalissa näyttäisi olevan suorassa kulmassa...mutta mutta...

×
×
  • Create New...