Jump to content

Recommended Posts

Guest mako
Posted

Missähän vika... Oli kansi remontissa ja uudelleen kiinnityksen jälkeen ei anna kipinää. Silmämääräisesti kaikki piuhat on kiinni. Onko jäänyt jokin johto irti? Mitään hajua mikä johto vois olla kyseessä?

Guest mtlmr
Posted

Riipuu mitä kaikkee oot ottanu irti purun yhteydessä. Tarkista puolalle tulevat ja jakajalle samoin sekä yleenssäkkin sytkälaitteet.

Guest emilia
Posted

katso ettei kärkien väli ole liian pieni.

Guest mako
Posted

Ei ole kärkiä (Ignitor). Todella kumma juttu. Kannen irtioton yhteydessä ainoat johdot jotka irrotin oli ne 3 kpl jotka tulevat puolaan(Lucas Sport DLB105), akku ja konehuoneen maakaapeli, muita kai ei pitäisi olla? Olen kokeillut kaikki mahdolliset kombinaatiot mitä noilla kolmella puolaan tulevalla johdolla voi olla. Unohdin tuon maakaapelin irti kun ensimmäsitä kertaa yritin käynnistää, mutta ei kai se oli voinut rikkoa mitään?

Guest 970s
Posted

Kyllä joidenkin kärjettömien sytkien ohjeissa varoitetaan just tuosta. Jos maakaapeli ei ole kiinni, startti maadoittaa mistä pystyy ja yksi reitti on virranjakajan modulin maapiuha.

 

Etsi nyt ekaksi virtapiuha joka tulee puolalle. Varmista että siihen tulee se 12 V virrat päällä. Laita se puolan + napaan. Ignitorista tulee kaksi piuhaa joista toinen +napaan (punainen) ja toinen -napaan (musta). Ignitor maadoittaa virranjakajan rungon kautta eli kyllä se voi hyvinkin kärtsätä.

 

Tuossa on yhdet ohjeet modulin tarkistamiseen: http://www.home.earthlink.net/~budkrueg ... e_Test.pdf.

 

Se voi tehdä jakaja autossa kiinni. Virrat päälle ja mittaat jännitettä puolan -navasta. Sen pitäisi vaihdella akun jännitteen (n. 12V) ja nollan välillä jakajaa pyöriteltäessä. Löysäät vain jakajan kiinnitystä, pyörität r.unkoa niin että ne ropellin magneetit ohittaa modulin

Guest mako
Posted

970s,

 

Kiitti vinkistä! Täytyy tsekata. Ymmärsinkö oikein että pahimmassa tapauksessa tuo Ignitor on kärtsännyt mutta itse jakaja ei? Mites puola, kärtsääkö se helposti?

 

Mitenhän tuo maakaapeli pääsee johtamaan virtaa koneeseen kun vaihdoin rosterisen pakosarjan tilalle sellaisen mustaksi maalatun Sportexin LCB:n? Johtaako tuo maalattu virtaa tarpeeksi kanteen?

Guest 970s
Posted

Pakosarjan materiaalilla ei ole mitään merkitystä maadoitukseen. Moottorista pitää mennä erillinen kaapeli etukelkkaan. Itse jakaja ei kärsi mutta moduli saattaa kärsiä.

Guest mako
Posted

Enpä ole edes tiennyt että etukelkkaan menee maakaapeli. Tarkoitin siis sitä kaapelia joka menee 4-pakoaukon pinnapultin (mutterin ja pakosarjan kiinnikkeen) kohdalta tulipeltiin päin. N. 20cm pitkä, akkukaapelin näköinen kaapeli. No ei sillä väliä, uusi Ignitori on tilattu,ja homma korjaantunee sillä. Kiitti vaan avusta!

Guest 970s
Posted

Alunperin Minin moottorista menee maakaapeli kytkinkopan kiinnityspultista etukelkan oikeaan etunurkkaan. Ilmeisesti jännitehäviöiden vuoksi se on pultattu startin lähelle. Mä olen vetänyt omassa autossa maakaapelin startin kiinnityspultin kannan alle.

  • 3 weeks later...
Posted

Hommasin uuden Pertronix Ignitorin, mallia LU143. Nyt käypi siististi tyhjäkäyntiä mutta kun antaa kaasua paljon tai hiukan kerrallaan niin kone kuolee.

 

Tuossa seoksista/DCOE40 ketjussa kyselinkin liittyen samaan ongelmaan. Kävin kaasarin eilen uudestaan läpi mutta sama ongelma jatkuu.

 

Nyt tuli mileen että olenkohan ostanut väärän Ignitorin? Tuohon Lucas 45D:n käy sekä LU143 että LU144 Ignitor? Mitä eroa noissa on? Ajattelin että josko olisi pitänyt hommata tuo 144 eikä 143?

Posted

Niin ja kääntelin tuota jakajaakin edes-takaisin mutta se ainoastaan heikensi tyhjäkäyntiä...

×
×
  • Create New...