Guest ministeri Posted March 10, 2005 Report Posted March 10, 2005 Oletteko poranneet ylimääräsen kannenpultin tai kaksi koneisiin.Nyt kun kone levällään ja puristuksien nosto kyseessä ni kannattasko porata?Puristuksia tulis semmoset 11.5.Jos yhden porais ni kumpaan päähän porais termostaattikotelon vai toiseen päähän?Vai samantien kaksi.Ei ole kyllä ollu ongelmia ennenkään tuolla kuparitiivisteellä ja pultit olen vetäny 7.5 kiloon.
Guest levyjarrut Posted March 14, 2005 Report Posted March 14, 2005 1300 GT:n ja S:n koneissa on 2 ylimääräistä kannen pulttia vakiona molemmissa päissä. Jotkut on poranneet tavallisiin 1300:iin ylimääräiset pultit. Pikkukoneisiin 850/1000 ei tietääkseni ole porailtu. En kyllä näe isompaa hyötyä niitten tekemisestä.
Guest juha Posted March 16, 2005 Report Posted March 16, 2005 Keskustelusta hiukan poiketen, milläs palikoilla olet päässyt 11,5:n puristuksiin?
Guest ministeri Posted March 17, 2005 Report Posted March 17, 2005 Gt männät 9,75 vanhaan lohkoon niin 10.1,18.75 cc kannessa,Mutta pitää varmistaa vielä tipetillä että laskelmat pitävät paikkansa.No blokista voi vielä ottaa,jos tuo ei riitä.
Guest 970s Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Ei ne ylimääräiset pinnapultit pahitteeksi ole jos aikoo pistää paljon puristuksia. Termostaatin puoleisessa päässä kierteet menee vesitilaan ja kantsii tarkistaa ettei pultti mene liian syvään. Ei meinaan vesipumppu enää pyöri. Tehtaan tekemissä 11-pulttisissa tuo oli pienemmällä kierteellä, muistaakseni 5/16" ja oli nimenomaan pultti, ei pinnapultti. Myös momentti oli hieman maltillisempi. Omiin koneisiin olen tehnyt tuonkin 3/8 kierteellä ja pinnapultilla.
Guest witick Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 mikähän mahtaa olla tonnisen koneen kannenpulttien kiristysjärjestys ja momentti hv määrä kyseiseen koneeseen
Recommended Posts