Jump to content

Seoksista / DCOE40


Guest mako

Recommended Posts

1275:ssani on kiinni Weber DCOE 40. Homma menee niin että kylmänä ja käyntilämpöisenäkin kone tuntuu tukehtuvan kun lyö kaasun tyhjäkäynniltä pohjaan. Tällöin myös ilmanputsari paukauttelee silloin tällöin. Tyhjäkäyntiä lisäämällä tai ryyppyn olessa päällä tätä ongelmaa ei esiinny.

 

Ajattelin aluksi että kone käy liian laihalla mutta tulpat tsekattuani huomasin että ovat kauttaaltaan nokiset, mikä taas viittais liian rikkaaseen seokseen. Vaihdoin tulpat uusiin varmuuden vuoksi mutta ongelma pysyi.

 

Olisko heitää mitään mahd. syytä moiseen käyttäytymiseen?

 

-M

Link to comment
Share on other sites

Nopeissa avauksissa kiihdytyspumppu hoitaa lisää ruokaa. Se että onko seokset muuten rikkaalla tai ei ei välttämättä vaikuta asiaan. (Rikkaalla perusseoksella oire ei ole ihan niin paha kuin laihemmalla) Jos tasaisesti kierroksia nostamalla homma pelittää mutta nopeissa polkaisuissa ei niin kannattaisi tutkia kiihdytyspumpun suuttimia. Jos se kerta aivastelee ilmanputsariin päin niin äkkiseltään tuntuisi että olisi liian pienet suuttimet. Minkä kokoista suutinta ja kurkkua sulla on kaasarissa kiinni ?

Link to comment
Share on other sites

...jaa, nyt heitit pahan! En ole vielä tuota Weeperiä ehtinyt avaamaan joten en osaa sanoa. Täytyypä tsekata ja palata asiaan. Tuli mieleen myös toi sytkä. Eikös nuo oireet sovi myös myöhäiseen sytytkseen?

 

-M

Link to comment
Share on other sites

Ei ehkä tuo tukehtuminen niinkään, yleensä jos sytkä on myöhäisellä niin paukkuu pakoputkessa, jos huolella aikaisella niin aivastelee kaasariin. Katso nyt ekaksi tuo kaasarin suutinsatsi. Weberit ja Dellortot on kuitenkin sen verran tarkkoja kapistuksia että säädöt ei tosiaankaan ole samat koneesta toiseen. SAmalla kun katsot nuo suuttimet niin kannattaisi lykätä jotain spray pesuainetta kanavista läpi. Kaasari voi olla töhnää täynnä jos se on seissut pitkään käyttämättä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Ongelma jatkuu...

 

Otin kaasarin irti, putsasin sen ja laitoin kiinni. Ennen se yskiskeli tuonne ilmanputsariin. Nyt käy nätisti tyhjäkäynnillä (ei yski enää) mutta kun antaa kaasua niin tuntuu tukehtuvan tai jäävän ilman, miten sen nyt sitten kuvailisikaan. Ongelma esiintyy lyömällä kaasun pohjaan, mutta myös silloin kun lisää kaasua tasaisen hitaasti. Autolla ei pysty enää edes ajamaan kun kone tukehtuu heti kun yrittää lähteä liikkeelle. Olen kokeillut erilaisia pääsuutin-seosputki-ilmasuutin komboja mutta ei auta.

 

-seosputkia löytyy F2 ja F16

-pääsuuttimia 140 ja 145

-ilmasuuttimia 175 ja 190

 

Olisko mitään neuvoja antaa kädettömälle Mini-miehelle?

Link to comment
Share on other sites

Miten on kiihdytyspumpun ja siihen liittyvien suuttimien

kunnon kanssa. Uimurikammion pohjalla on kaiketi suutin/takaiskuventtiili ja molemmille kurkuille omat suuttimet peiteruuvien alla. Ns. tyhjäkäyntisuuttimethan toimii weberissä melko korkeille kierroksille. Jossain aikaisemmassa Weber keskustelussa tarjosin linkkiä Triumph sivuille http://www.teglerizer.com/dcoe/dcoepictures.htm kelaa sivua alaspäin niin löydät esimerkin kuinka Larry Miller on kaasarinsa suuttimet valinnut.

Link to comment
Share on other sites

Mitkä tyhjäkäyntisuuttimet sulla on kiinni ? Niin kuin mgb tuossa edellä jo sanoikin niin tk-puoli ruokkii yllättävän pitkälle konetta. Jos ne ovat liian pienet niin kone ei pelaa. Huomaa myös se ettei pääsuutinten ja seosputkien vaihto auta koska alakierroksilla vain tk-piiri on toiminnassa. Mä kokeilin Dellortoa ahdinpelissä siten, että otin pääsuuttimet ja seosputket kokonaan pois kaasarista. Tasakaasulla ja kevyellä jalalla ruoka loppui vasta 3300 kierroksen kohdalla. Polkaistessa tietenkin loppui koko lailla heti.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...