Guest mako Posted February 21, 2005 Report Posted February 21, 2005 1275:ssani on kiinni Weber DCOE 40. Homma menee niin että kylmänä ja käyntilämpöisenäkin kone tuntuu tukehtuvan kun lyö kaasun tyhjäkäynniltä pohjaan. Tällöin myös ilmanputsari paukauttelee silloin tällöin. Tyhjäkäyntiä lisäämällä tai ryyppyn olessa päällä tätä ongelmaa ei esiinny. Ajattelin aluksi että kone käy liian laihalla mutta tulpat tsekattuani huomasin että ovat kauttaaltaan nokiset, mikä taas viittais liian rikkaaseen seokseen. Vaihdoin tulpat uusiin varmuuden vuoksi mutta ongelma pysyi. Olisko heitää mitään mahd. syytä moiseen käyttäytymiseen? -M
Guest 970s Posted February 21, 2005 Report Posted February 21, 2005 Nopeissa avauksissa kiihdytyspumppu hoitaa lisää ruokaa. Se että onko seokset muuten rikkaalla tai ei ei välttämättä vaikuta asiaan. (Rikkaalla perusseoksella oire ei ole ihan niin paha kuin laihemmalla) Jos tasaisesti kierroksia nostamalla homma pelittää mutta nopeissa polkaisuissa ei niin kannattaisi tutkia kiihdytyspumpun suuttimia. Jos se kerta aivastelee ilmanputsariin päin niin äkkiseltään tuntuisi että olisi liian pienet suuttimet. Minkä kokoista suutinta ja kurkkua sulla on kaasarissa kiinni ?
Guest mako Posted February 21, 2005 Report Posted February 21, 2005 ...jaa, nyt heitit pahan! En ole vielä tuota Weeperiä ehtinyt avaamaan joten en osaa sanoa. Täytyypä tsekata ja palata asiaan. Tuli mieleen myös toi sytkä. Eikös nuo oireet sovi myös myöhäiseen sytytkseen? -M
Guest 970s Posted February 22, 2005 Report Posted February 22, 2005 Ei ehkä tuo tukehtuminen niinkään, yleensä jos sytkä on myöhäisellä niin paukkuu pakoputkessa, jos huolella aikaisella niin aivastelee kaasariin. Katso nyt ekaksi tuo kaasarin suutinsatsi. Weberit ja Dellortot on kuitenkin sen verran tarkkoja kapistuksia että säädöt ei tosiaankaan ole samat koneesta toiseen. SAmalla kun katsot nuo suuttimet niin kannattaisi lykätä jotain spray pesuainetta kanavista läpi. Kaasari voi olla töhnää täynnä jos se on seissut pitkään käyttämättä.
Guest mako Posted February 22, 2005 Report Posted February 22, 2005 Jep. Kiitti 970s. Hommasin huoltosatsin Weberiin ja käyn sen läpi. Katellaan mitä mötikkä on syönyt... -M
Guest mako Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Ongelma jatkuu... Otin kaasarin irti, putsasin sen ja laitoin kiinni. Ennen se yskiskeli tuonne ilmanputsariin. Nyt käy nätisti tyhjäkäynnillä (ei yski enää) mutta kun antaa kaasua niin tuntuu tukehtuvan tai jäävän ilman, miten sen nyt sitten kuvailisikaan. Ongelma esiintyy lyömällä kaasun pohjaan, mutta myös silloin kun lisää kaasua tasaisen hitaasti. Autolla ei pysty enää edes ajamaan kun kone tukehtuu heti kun yrittää lähteä liikkeelle. Olen kokeillut erilaisia pääsuutin-seosputki-ilmasuutin komboja mutta ei auta. -seosputkia löytyy F2 ja F16 -pääsuuttimia 140 ja 145 -ilmasuuttimia 175 ja 190 Olisko mitään neuvoja antaa kädettömälle Mini-miehelle?
Guest mgbgt67 Posted June 10, 2005 Report Posted June 10, 2005 Miten on kiihdytyspumpun ja siihen liittyvien suuttimien kunnon kanssa. Uimurikammion pohjalla on kaiketi suutin/takaiskuventtiili ja molemmille kurkuille omat suuttimet peiteruuvien alla. Ns. tyhjäkäyntisuuttimethan toimii weberissä melko korkeille kierroksille. Jossain aikaisemmassa Weber keskustelussa tarjosin linkkiä Triumph sivuille http://www.teglerizer.com/dcoe/dcoepictures.htm kelaa sivua alaspäin niin löydät esimerkin kuinka Larry Miller on kaasarinsa suuttimet valinnut.
Guest 970s Posted June 13, 2005 Report Posted June 13, 2005 Mitkä tyhjäkäyntisuuttimet sulla on kiinni ? Niin kuin mgb tuossa edellä jo sanoikin niin tk-puoli ruokkii yllättävän pitkälle konetta. Jos ne ovat liian pienet niin kone ei pelaa. Huomaa myös se ettei pääsuutinten ja seosputkien vaihto auta koska alakierroksilla vain tk-piiri on toiminnassa. Mä kokeilin Dellortoa ahdinpelissä siten, että otin pääsuuttimet ja seosputket kokonaan pois kaasarista. Tasakaasulla ja kevyellä jalalla ruoka loppui vasta 3300 kierroksen kohdalla. Polkaistessa tietenkin loppui koko lailla heti.
Recommended Posts