Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onko järkeä hankkia jyrkempää nokkaa koneeseen sellasta 286 kenttiä?Koneessa nyt pari vuotta vanha 276 ja toimii sillä ihan ok.Tarkoitus on sellanen katukruisailu kone että alkas vääntää suht matalalta.Kone nyt 1275,stage 4 kansi,tupla hs4,LCB,Puristukset 11.1,1.5 vivut.Siis eikös noilla 1.5 vivuilla lisätä vaan nostoa,eli se ei vaikuta nokan jyrkkyyteen?

Posted

Äkkiseltään sanoisin että jos alhaalta vääntävää konetta haluaa niin ehkei kannata tiukempaan nokkaan mennä. Tiukempi nokka siirtää tehoaluetta ylöspäin alaväännön kustannuksella. Yläkierrosten teholisäys on muusta koneesta kiinni, miten kansi, imu- ja pakopuoli hengittää. Itsellä oli 286 nokka 1380 koneessa, toimi hyvin alhaalta mutta toisaalta 1380 on suhteessa jo sen verran isompi kuin 1275 (riippuu tietenkin onko stanu vai ylikoko) ettei ole vertailukelpoinen.

 

276 nokka oli Cooper S:n koneessa (std 1275) ja se oli käytössä tosi miellyttävä.

  • 2 years later...
Guest samuli.koivusalo
Posted

Moro!

 

Minkä asteista nokkaa suosittelisitte tonniseen miniin?Sen ei tarvisi olla mikään kovin kireä,saisi olla sellainen mikä toimisi aivan normaalissa ajossa ja josta nyt jotain teho hyötyäkin silti olisi.

mikähän on asteraja että joutuu kolottaa mäntiin venttiileille kolot?

Niin ja tähän miniin on tulossa 40 vaaka dellorto,kantta on vähän laskettu,kanavat on "kairattu",vauhtipyörää ajattelin vähän keventää,pellisarjaa yms,yms joo ja on myös tupla venanjouset.......Että sellaista!!

×
×
  • Create New...