Jump to content

Mikä kansi?


Guest mini ja masi

Recommended Posts

Montako kannen pulttia ? Jos 9 niin Austin/morris Mailer 1300, Allegro, Marina jne. Jos 11 niin mahdollisesti joko alkuperäinen 1300GT/MG 1300/Cooper S Mk3. 2 lisäreikää on helppo porata tavalliseen kanteen samoin kuin laittaa isompi pakoventtiili.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia tiedosta. Minkähän kokoseen moottoriin tuo kansi ois hyvä laittaa? Ja nuista kaasuttimista ois hyvä saada tietoa? Entä uusien nivelien mukana tulevat "simmi" renkaat (3 kpl) laitetaanko ne kaikki paikolleen vaan säädetäänkö niillä nivel oikeanlaiseksi?

Link to comment
Share on other sites

Jos SU kaasareista on kyse niin HS-sarjan kaasareissa on erillinen pyöreä uimurikammio kaasarin kyljessä. Uimurikammio on kiinni kaasuttimen rungossa pitkällä 1/4" pultilla ja yleensä kumisellä helalla joka sallii vähän liikkumavaraa. Pultti kiinnittyy noin puoleen väliin uimurikammion kylkeä. Kaasuttimen rungon alla on muovinen suutinputki, ja siitä lähtee metallispiraali uimurikammion pohjaan. HS2 on 1,25" kaasuläpällä, HS4 1,5" läpällä ja HS6 1,75" läpällä. Kaikki ovat ulkonäöksellisesti samanlaiset, koko tietenkin eri. Tuplana noita oli 2x1,25", Special tuningin kautta sai 2x1,5". Tuosta vanhempi versio on H-sarja joka myös on ulkoisella uimurikammiolla, erona on kiinnitys. H-sarjan uimurikammion pohjassa on kiinteä, n. 4-5 sentin pituinen varsi, josta se pultataan kaasuttimen runkoon. Erillistä suutinputkea ei ole kuten HS-kaasareissa.

 

Uusin versio kaasareista on HIF 38 (1,5") ja HIF44 (1,75"), joissa uimurikammio on kaasarin rungossa kurkun alapuolella.

 

Tarkoitat ilmeisesti palloniveliä ? Shimmeillä säädetään sopiva vaälys. Itse olen pyörittänyt uudet nivelet ventiilihiomatahnalla pareiksi: nuppi ja mutteri sorviin tai porakoneeseen, hiomatahnaa kehiin ja hioo pienet nypyt pois. Sitten vain pesu ja kasaan. Menee aika pitkään ennen kuin niveliä tarvii uudelleen kiristellä. Itse olen säätänyt ne siten että just käsin jaksaa liikutella, eli suht nihkeäksi, kun prässää täyettn rasvaan niin vaatii jo vähän kättä pidempään.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...