Guest mini ja masi Posted January 14, 2005 Report Posted January 14, 2005 TERVE! Mikä kansi kun löysin siitä merkinnät 12g940 sitten 14H ja 63. Palotilat on viistetty reilusti mutta tehtaan jäliltä ja venttili koko n.36/31. Mistä tunnistaa mikä kaasutin on kyseessä?
Guest leeharvey Posted January 18, 2005 Report Posted January 18, 2005 Kansista juttua alempana otsikolla S:n kannet
Guest 970s Posted January 18, 2005 Report Posted January 18, 2005 Montako kannen pulttia ? Jos 9 niin Austin/morris Mailer 1300, Allegro, Marina jne. Jos 11 niin mahdollisesti joko alkuperäinen 1300GT/MG 1300/Cooper S Mk3. 2 lisäreikää on helppo porata tavalliseen kanteen samoin kuin laittaa isompi pakoventtiili.
Guest mini ja masi Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 Kiitoksia tiedosta. Minkähän kokoseen moottoriin tuo kansi ois hyvä laittaa? Ja nuista kaasuttimista ois hyvä saada tietoa? Entä uusien nivelien mukana tulevat "simmi" renkaat (3 kpl) laitetaanko ne kaikki paikolleen vaan säädetäänkö niillä nivel oikeanlaiseksi?
Guest morris66 Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 jos kädellä saat liikutettua,niin liikaa shimmejä ja alkaa klotaamaan, sopiva varmaankin kun tappi liikkuu mukavasti kun väännät sitä jollain 30 cm putkella.
Guest 970s Posted January 20, 2005 Report Posted January 20, 2005 Jos SU kaasareista on kyse niin HS-sarjan kaasareissa on erillinen pyöreä uimurikammio kaasarin kyljessä. Uimurikammio on kiinni kaasuttimen rungossa pitkällä 1/4" pultilla ja yleensä kumisellä helalla joka sallii vähän liikkumavaraa. Pultti kiinnittyy noin puoleen väliin uimurikammion kylkeä. Kaasuttimen rungon alla on muovinen suutinputki, ja siitä lähtee metallispiraali uimurikammion pohjaan. HS2 on 1,25" kaasuläpällä, HS4 1,5" läpällä ja HS6 1,75" läpällä. Kaikki ovat ulkonäöksellisesti samanlaiset, koko tietenkin eri. Tuplana noita oli 2x1,25", Special tuningin kautta sai 2x1,5". Tuosta vanhempi versio on H-sarja joka myös on ulkoisella uimurikammiolla, erona on kiinnitys. H-sarjan uimurikammion pohjassa on kiinteä, n. 4-5 sentin pituinen varsi, josta se pultataan kaasuttimen runkoon. Erillistä suutinputkea ei ole kuten HS-kaasareissa. Uusin versio kaasareista on HIF 38 (1,5") ja HIF44 (1,75"), joissa uimurikammio on kaasarin rungossa kurkun alapuolella. Tarkoitat ilmeisesti palloniveliä ? Shimmeillä säädetään sopiva vaälys. Itse olen pyörittänyt uudet nivelet ventiilihiomatahnalla pareiksi: nuppi ja mutteri sorviin tai porakoneeseen, hiomatahnaa kehiin ja hioo pienet nypyt pois. Sitten vain pesu ja kasaan. Menee aika pitkään ennen kuin niveliä tarvii uudelleen kiristellä. Itse olen säätänyt ne siten että just käsin jaksaa liikutella, eli suht nihkeäksi, kun prässää täyettn rasvaan niin vaatii jo vähän kättä pidempään.
Guest mini ja masi Posted January 20, 2005 Report Posted January 20, 2005 Kiitoksia tiedoista! Nyt alako homma taas eteneen ja se mun kansi oli 9_pulttinen.
Recommended Posts