Jump to content

Vaatiiko 1100 levyjarrut?


Guest sirpa

Recommended Posts

Pitäis viedä 850cc vm. 64 mini rekisteröintikatsastukseen ja siihen on vaihdettu 1100cc kone .

 

Eli tarviiko olla edessä levyjarrut?

 

Ja jos ei tarvi, niin pitääkö esittää jotain dokumenttia siitä, ettei levyjarruja tarvi olla?

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvitse. Käytännössä 850 ja 1000 koneella olevat Minit ovat samoilla jarruilla ja alustanosilla. Lain mukaan koneen tilavuutta saa kasvattaa 25% ja tehoa 20% vertailumalliin nähden, kunhan alustan osat vastaavat tämän vertailumallin roippeita. Jos verrataan tonniseen koneeseen niin nuo arvot eivät ylity. Noita 1100 koneella olevia Minejä tehtiin 70-80 luvulla (Clubman ja Mini Special), en tiedä onko Suomeen tuotu.

 

Sen verran tuosta sun vuosimallista että vuoden 64 alussa (helmikuu ?) vaihtui rumpujarrut tehokkaampiin. Vanhoissa on yksi työsylinteri (single leading brakes) ja kaikissa uudemmissa kaksi työsylinteriä (twin leading brakes). Nämä tunnistaa helpoiten siitä ulospäin että rummun taakse tulee jarruletku ja sen vierestä menee lyhyt jarruputki vetonivelen toiselle puolelle.

 

Dokumenttitarve riippuu katsastusmiehestä. Pikkutarkka veijari saattaa vaatia kuponkia tehoista ja alkuperäisen 1100 mallin alustan osista. Koneethan ovat päälle päin samanlaiset eli helpoimmalla pääset kun olet hiljaa koko moottorista. Voin tarkistaa omia arkistoja josko noista 1100 mineistä löytyisi jotain alustainfoa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia nopeasta vastauksesta !

 

Noi rumpujarrut on 1 työsylinteriset, eli vanhempaa 64 painosta auto sit on.

 

Kyllä sinne levyt on aikeis laittaa, mut ei tähän alku budjettiin enää oikeen mahdu...

 

Ollaan vaan ihan hissukseen ja toivotaan et suikkalakilla on pinnat löysällä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
×
×
  • Luo uusi...