Jump to content

Levyjarrut ja Nopeusmittari


Guest minsku

Recommended Posts

Kertokaapas joku onko -73 miniin vaikea vaihtaa etu rummut levyjarruihin ja mitä osia tarvii vaihtaa ja mitkä levyt kannattaa laittaa?

12" tuuman levyjä näyttää olevan tarjolla, mitkä vanteet sopii kyseisiin kiekkoihin?

 

Oletteko laittanut alkuperäisen nopeusmittarin tilalle mitään muuta mittaria?

vanha meni rikki ja maksaa aika paljon (yli 200€??) onko vaihtoehtoja??? -kiitos-

Link to comment
Share on other sites

Levyjen vaihto ei ole kovin kummoinen operaatio. Ylä- ja alapallot irti tukivarsista, raidetangonpää irti ohjausvarresta, jarruletku irti ja nykäiset koko paketin vetoakseleineen irti. Alta puoli tuntia per puoli.

 

Leryjarruissa on oma olkanapa, isompi vetonivel (poislukien 997/998 Cooperit) eli käytännössä nuo kannattaa kasata samanlaisena pakettina kuin mitkä irrotettiin. Levujarruihin kuuluu muistaakseni eri jarruletku kuin rumpujarruihin. Se ei paljoa maksa muutenkaan eli kantsii yleensä vaihtaa.

 

Levyjarruja on ollut muutama eri versio. 7" halkaisijalla 997/998 Cooperit, 7,5" halkaisijalla Cooper S / ekat 1275GT mallit, 8,4" halkaisijalla uudemmat 1275GT mallit sekä muut Minit 80-luvulta aina valmsituksen loppuun asti. 10" vanteisiin sopii suoraan ainoastaan 7" ja 7,5" levyt sekä jotkin jälkituotantojarrut. 8,4" levyt vaatii vähintään 12" vanteet.

 

Miten mittari on hajonnut ? Purkaminen ja puhdistus auttaa jos mitään mekaanisia vaurioita ei ole.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...