Jump to content

S:n kannet


Guest leeharvey

Recommended Posts

163-kannet näyttäis yhden kirjan mukaan olevan MK1- ja MK2-mallien kansina ja MK3-ssa olis 11-pulttinen 12G940. Tuon saman kirjan mukaan 163-kannet pakkasivat halkeamaan imu- ja pakoventtiilien välistä. Mulla on 1275-kone, jonka kansi on 9-pulttinen 12G940 ja lohkon tyyppikilvessä lukee 12H159A-H17***, vaihteiston tunnari on 22G112B. Olen yrittänyt selvitellä, mistä autosta tuo kasa on pois, mutta en ole vielä selvittelyssä onnistunut.

Link to comment
Share on other sites

163 kannet ovat Mk1 ja Mk2 Cooper S koneissa, 12g940 Mk3 Cooper S koneissa ja kaikissa 1300 koneissa (eli muut Minit, Mailerit, marinat yms) Saattaa olla että A+ kannetkin käytti samaa sarjanumeroa. 11-pulttisia oli ässän lisäksi esim MG1300 ja 1300GT MAilereissa.

 

163 kansia ei ehjänä juuri tahdo löytää ja jos mäihä käy niin sitten saa kaivaa huolella euroja. Noissa on 36/31 mm venttiilit. 11-pulttisissa on 36/29 mm venttiilit, muissa yleensä 33/29 mm venttiilit. Lisäksi 163 kannen venat ovat hitusen lyhyemmät kuin 940 kansissa. Sillä hinnalla mitä kunnon 163 kansi maksaa saa jo prepatun 940 kannen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ehjä 163 kansi briteissä on helposti 500+ puntaa (hintapyyntö. En tiedä mihin hintaan vaihtavat omistajaa. Suomen hintatasosta en tiedä kun 163 kansia ei kovin paljoa ole tarjolla. Nuo kannet on kaivettu ja plaanattu moneen otteeseen, on tuurista kiinni millaisen sitten saa. Särötarkastus kannattaa tehdä ilman muuta ennen kuin pulittaa rahaa.

 

Muistaakseni Virtasen Timolla on yksi prepattu 163 kansi jemmassa, muistaakseni Longmanin tekemä isokanavainen tapaus. En tiedä onko myynnissä. Mulla on yksi 163 kellarissa mutta sekin on hitsaamalla korjattu. En laittaisi käyttökoneeseen kiinni, johonkin museopeliin nippa nappa.

 

940 kansi on hyvä aihio, siihen saa isommat venat ja ylimääräiset pultireiät. Uudemmissa kansissa on jo valmiiksi suht avarat kanavat venttiiliohjarin ympärillä, mikä helpottaa kanavien kaivamista huomattavasti.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...