Jump to content

Trumpetit


Guest exv-74

Recommended Posts

Olisikohan jollakin tietoa minkä mittaiset Minin joustintuet on edessä ja takana. Olen vaihtamassa märkää jousitusta kuivaksi ja ainakin takana trumpetit tippuvat koloistaan tukivarren ollessa ala-asennossaan. Iskarit ovat korjausoppaan mukaan oikean mittaiset, eli minulla on ilmeisesti lyhennetyt nuo tötteröt.

Link to comment
Share on other sites

eikös takatukivarret ole muuten samanlaiset(ainakin mitoiltaan), paitsi iskarin kiinnityspultti ei ole hydro-mallissa oikean kokoinen.

Hydrossa taitaa olla myös kumiset joustonnrajoittimet päällä, mutta sillä ei ole merkitystä tähän asiaan.

Link to comment
Share on other sites

Käsitykseni mukaan hydron ja kuivan tukivarret on erilaiset. Hydrossa on eri vipusuhde kuin kuivassa. Itse en ole koskaan vaivautunut mittaamaan, mutta olen kuullut, että hydron tukivarsia käyttämällä jousituksesta saa jäykemmän. Ero olisi silloin ilmeisesti jousikupin koneistuksen etäisyydessä akselista.

Link to comment
Share on other sites

ulkoisesti takatukivarren mitat näytti kuivassa ja hydrossa samoilta kun aikoinaan niitä zoomailin, vai alkaako muisti pettämään.

vai onko kuoppa tosiaan taaempana.

Etu ylätukivarret on omassa pelissä hydron ja muistaakseni kun laittelin hiloja eteen ei maanvaraa saanut hiloilla lyhyimmässä asennossaan riittävän matalaksi uusilla kumikartioilla, mutta kun kartiot aikan sa painuivat niin alustasta tuli just sopivan korkuinen. Jostain olen myöskin lueskellut että kilpureissa käytetään nimenomaan hydron etylätukivarsia jousitusta jäykentämään.

Link to comment
Share on other sites

On se vaan kupin puolikkaan verran etäämpänä takana.Sitten etupäähän. Ei liene mitään syytä kenenkään laittaa hydron etuylätukivarsia ainakaan kumijousitus etukelkkaan kiinni. Campperit menee ihan väärin ainakin jos jousitus on ns. normaalikorkeudella. Ja vielä yks toinen juttu. Jos muuttaa taakse kumikartiot, kelkka saisi olla silloin myös vaihdettu ns. kuivaksi. Hydron tukivarsilla saattaa onnistua jos laittaa hilot, mutta kelkka vaihtoon.

Link to comment
Share on other sites

Hydron etuylätukivarsissa on eri vipusuhde kuin kuivissa. Pikkuisen olisin kuitenkin eri mieltä siitä että se olisi eri mittainen. Muisti alkaa olla näissä asioissa hieman epävarma mutta väittäisin ettei muuta olennaista eroa mitoissa olisi. Iskarin alkakiinnikkeen reikä on kuivassa 3/8" ja hydrossa 5/16".

 

Itse olen aikoinaan muuttanut Clubmanin jousituksen kuivaksi käyttämällä sekä edessä että takana hydron tukivarsia, kelkkoja ja kumijousia. Pala kakkua.

Link to comment
Share on other sites

Elikkä, kun minulla on hydron kelkat ja tukivarret, minun täytyy hankkia hilot trumpettien tilalle. Camperit ja muut kulmat pysyy kohdillaan. Aika iso hintaero näkyy olevan "oikeilla HiLoilla" ja budjettiversioilla, minkälainen ero lienee käytössä? Kiitoksia opastuksista.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on omatekoiset Hilot olleet paikoillaan vajaa 10 vuotta. Käytännössä auto eo tiedä pätkääkään onko kalliimmat, halvemmat vai ilmaiset Hilot. Eikä noita tule katuautossa edes ruuvattua kun sopiva korkeus on löytynyt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...