Jump to content

Miten tunnistaa vaihdelaatikko


Guest jupe

Recommended Posts

Pienin varauksin kyllä. 4-synkkaiset laatikot ennen A+ aikakautta käy hyvin pitkälti ristiin, tunnelimallisen ja tankovälitteisen vaihteensiirtäjät ovat erilaiset. Rattaat, akselit ja synkkalaitteet käy.

 

A+ laatikoissa on erilainen hammastus eli eivät käy sekaisin vanhojen rattaiden kanssa.

 

Tuossa pari selkeää juttua.

 

Kun ostat laatikkoa niin tarkista se kunto. Jos pääakselin rattaiden pienten synkronihampaiden kunto on huono tai hampaat ovat murtuneet niin jätä suosiolla väliin. Rattaiden neulalaakeripinnat, pääakselin ja ryhmäpyörän akselin kunto selviää vain purkamalla. Jos loota on seissut vuosikausia ajamatta niin hyvän aihion löytäminen on lähes lottovoitto.

 

Tähän mennessä pahin esimerkki on ajosta purettu laatikko josta jäi käyttökelpoista kuoret ja yksi siirtäjän haarukka.

Link to comment
Share on other sites

Tähän väliin tietoa täältäkinpäin. - Vaihteiston välitykset ovat samat esim. Allegro 1300:ssa ja Mini 1000:ssa. Perävälitys muuttaa kokonaisvälityssuhdetta, joten en suosittele laittamaan Allegron laatikkoa sellaisenaan vaan Minin perällä. Kuoret laatikossa on samat - sopii varmasti.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...