Guest tomi89 Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2004 olis kesällä tarkotus entisöidä ja ehkä vähä muokata morris miniä. nii tietääkö joku et kuia suure konee sinne saa laittaa jos sen varustaa edestä levyjarruilla? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest l-tech Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2004 Ainakin olen nähnyt 1500cc metron koneita minin keulalla. nykyasetuksista en ole varma, et onnistuuko enää. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest janecky Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2004 eikös se mene jarruja vastaavan mallin tehon mukaan? en muista kuinka monta prosenttia tehoja sai nostaa mutta olisko ollut coopperin jarruilla 90hv? minun tietääkseni ei kuutio tilavuus siihen merkitse onhan jukka härkölän v8 morris minorkin leimassa!! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest 970s Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 Kyllä lainsäädäntö on tänä päivänä tyly: muutoskatsastuksella saa laittaa koneen jonka tilavuus on +25 % yli suurimman mallisarjan koneen (1275*1,25=1593 cc) ja teho on +20 % tehokkaimman version. Eli AKE:n tulkinta on se että Cooper S on se tehokkain version. Se on sitten tuurista kiinni millaisen dokumentin löytää mutta 75 hp DIN lienee aika lailla maksimi. Eli maksimissaan 90 hp sallitaan. ERA turbo ei kelpaa vertailumoottoriksi. Jarruina Cooper S 7,5" levyt. Jos haluaa isomman koneen niin täytyy anoa poikkeuslupa AKE:lta, ja perustella muutos. Yhtään varmaa tapausta en tiedä että uuden lain aikana olisi poikkeuslupa irronnut. Koneita jotka saisi sopimaan on K-sarjan 1,4 litrainen 16V ja Suzuki 1300 16V. Molemmissa tehot menee yli 90 hp mutta kuristamalla ja tehonmittauspaperin kanssa tod. näk. onnistuisi. Minin oman koneen pystyy poraamaan ja stroukkaamaan 1460 cc, 1480 ja siitä ylöspäin mutta maksaa aivan tolkuttomasti eikä välttämättä ole hintansa väärti. Pelkkä pitkäiskuinen kampura maksaa vanhan kymppitonnin... 1380 kone menee poraamalla 73,5 mm kokoon ja siitä saa kadulle pirteän ja vääntävän mosan suhteellisen edullisesti. Eikä vaadi vielä mitään eksoottista osaa. 1500 metron koneita ei ole olemassakaan. Tunturivuoren Juhalla on 1500 Maxin/Allegron kone autossaan mutta sillä ei ole mitään yhtäläisyyttä A-sarjan koneen kanssa. No, paitsi että on poikittain keulalla. Mun Minor on aivan väärä esimerkki tässä yhteydessä, se on vanhan lainsäädännön aikana tehty luvanvarainen muutos. Eikä tasan tarkkaan onnistuisi tänä päivänä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 mut siis kuia isol koneel cooperia on tehty 1275? ja laillisesti katsastuksesta läpi menee viälä 1593 vai? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 ja sit muute onko se aiva sama et mikä mini on kysees...? no kertokaapa ku tunnutte tietävän et mikä olis paras vaihtoehto koneelle jos haluaa laillisesti voimaa pellin alle? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2004 siis päteekö noi kaikki tiedot ku projekti vaihtu austin miniin...? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest 970s Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 Ei ole väliä mikä mini on kyseessä. Homma toimii siten että muutoksissa tuijotetaan mallisarjan tehokkaimpaan moottoriin. Eli 1275 cc / 75 hp. Oleellista on se että alustan yms. tulee vastata tämän ko moottorin himmeleitä. Kumijousisen minin tapauksessa alustoissa eo ole eroa muuta kuin jarrujen osalta: levyjarrut edessä, leveälaippaiset rummut takana, takasylinterin halkaisija määräytyy levyjen mukaan. Laillisesti ei saa olla kuin tuo 90 heppaa muutoskatsastuksessa. Paljonko sitä sitten haluaa ja millaiseen käyttöön ? Mikä on budjetti ? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 budjetista ei oikei oo tietoo kattoo nyt että paljonko raaskii laittaa... mut onko mitää käsitystä et mikä olis kannattava kone vaihtoehto? käyttö olis varmaanki iha vaa hienona kesäautona, mitä tirheempi sitä parempi..... kannattaako koneesta ottaa vielä katsastuksen jälkee lisää irti vai kestääkö se? ja onkos tietoo et kuinka lahjakkaasti tollane 90 heppaa vie tollasta austinia? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2004 kuinka helppoo ja kuinka kallista on piristää tollasta 1275cc konetta? millee sitä kannattaa edullisesti ja luotettavasti piristää? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest morris66 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 kyllä minulla on sellainen käsitys, että tehomittauspapereita ei kysellä jos on konehuoneesta löytyy vapaasti hengittävä A-sarjan kone ja vaadittavat levyjarrut, on se sitten kuinka pitkälle "viilattu" tahansa. Eli ei tarvitse miettiä katsastuksen jälkeisiä tehon parannuksia! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2004 eli oikeestaa ulkonäöllä ja päästöil vaa on merkitystä.... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tomi89 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2004 kuinka mukavasti tollane 90-100 pollee viä miniä? millailla olis paras ja varmin tapa piristää 1275:sta konetta? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest samulis Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2005 Moottorista voi tehdä "omavalmisteen" eli koota vaikka esimerkkinä rakentaa kahdesta eri volkkarin koneesta ja tällöin valmistunu kone on oma valmiste! Tällöin moottori voi käsittääkseni olla vaikka "1.4" litrainen 16v turbokone. Katsastukseen tulee olla tehomittaus koneesta, jolla todennetaan padan tehot ei ole yli sallitun. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ss-76 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Kuinkas tuota etukelkkaa saa muutella, eli leikata/vahvistaa/lisätä/muuttaa kiinnityspisteiden paikkoja ilman lupia. Ongelmahan on siinä että uudemmat moottori /vaihteistopaketit on hieman leveitä minin etukelkalle. Ajattelinkin hieman "muokata etukelkkaa leveämmäksi joten kuinkahan konttorilla suhtaudutaan asiaan? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mini-65 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Mun mielestä etukelkkaa ei saa muokkailla. siinä pätee varmaan sama sääntö ku ohjaus ja ripustus osis. eli tarvii olla tehtaalta tulleita. muut korjatkoon jos oon vääräs. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts