Jump to content

Puhallus


Guest ministeri

Recommended Posts

Mitenkäs kun ootte hiekkapuhaltanu Minejä.Niin onko se firma ruiskuttanu siihen jonkun pohjamaalin puhalletulle pellille.Mutta lienee aika turhaa jos on paljo hitsattavaa..?Ja ei se varmaa kovin nopeesti puhallettu pelti sisällä ruostu ja lähtee ihan pyyhkimällä..Vastatkaahan joku viisaampi kuka puhaltanu..

Link to comment
Share on other sites

En puhallattanut hiekalla, pesetin vedellä, korkeapaineella (olikohan jotain 850 bar). Pellit tulivat tosi puhtaiksi, maalit ja massat lähti kaikki pois, eikä venyttänyt peltiä. Ei myöskään jäänyt hiekkaa haitoiksi koteloihin ja poteroihin. Ainakin minä ja hitsari oltiin erittäin tyytyväisiä.

Link to comment
Share on other sites

Ite puhallettu hiekalla. Paineita sen mitä 10mm letkusta saa tulemaan. Pohja ei veny, mutta ruoste kyllä lähtee. Itse maalasin koko pohjan vaikka kaikki lattiat pitääkin vaihtaa. Jos voit säilyttää autoa lämpimässä ei pohjamaalaus ole niin tärkeä. Muussa paikassa säilytettynä pohjamaalaus on tehtävä ehdottomasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Missä mahdoit suorittaa vesi pesun ja minkä hintaista touhu oli? Ja kuinka estää paljaan pellin ruostuminen heti pesun jälkeen? Kun toi vesi pesu vaikuttaa niin vaivattomalta verrattuna hiomiseen. Meinaan pitäis viedä auto pian maalattavaksi(pelkkä kori)

Link to comment
Share on other sites

Pesun suoritti Tamates Service Oy Petäjäskoskella, Rovaniemen lähellä. Varmaan pesuja suorittavia yrityksiä on ympäri Suomea. Googlella kun haeskelee korkeapainepesua, niin firmoja löytyy. Hintahaitari oli aika laaja - kannattaa kysellä useammasta paikasta. Minä maksoin 170€, toinen firma olisi halunnut 500€.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

en suosittele hiekkapuhallusta ainakaan koko autolle.. Itse kerran puhallutin vw kleinbussin ja auto oli puhalluksen jälkeen sen näköinen kuin siinä ois norsut nus..nu katolla.. pakkelia upotin noin kuusi kiloo vaunuun ja sitä ei siitä juurikaan edes vielä huomannu.. ;c) Pellit venyi aivan sairaasti ja sitä hiekkaa oli harmina joka paikassa..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...