Jump to content

Kuinka tilataan ulkomailta?


Guest koa

Recommended Posts

Osaako joku kertoa, kuinka pitää toimia, jos haluaa tilata osia ulkomailta? Miten tilausrutiinit hoidetaan? Maksutapa? Postikulut? Luotettavat toimittajat? Onko peräti riskejä? Entä, onko se kannattavaa? Tiedän toki, että tästäkin maasta saa yhtä sun toista, mutta näin nettiaikana olisi houkutus koittaa tätäkin vaihtoehtoa.

Link to comment
Share on other sites

Visa kortti on kätevin, varmin ja edullisin tilausväline. Tunnetuimmat firmat,kuten mm. Mini spares center, Mini sport ym. ovat luotettavia. Rahansiirto muuten on vähän työläämpää, ja raha pitää olla heillä ennenkuin lähettävät tavaraa

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tottunut lähettää faksilla tilauksen ja siihen luottokortin numero samalla.Vaikka yhtä hyvin netissä voi tilata,koska ne on suojattu nykyisin,muttei oikein mielellään sähköpostilla.Ja jos ei tule oikeeta tavaraa niin reklamaatiota takasin heti.ja jos ei tule es pakettia niin soitto luottokuntaan niin laskua ei tarvitse maksaa.Ja he rupeavat hoitaa asiaa jos joku kusetusfirma.Koskaan ei ole kusetettu mutta yhden kerran toi postipoika minin osien tilalla tietokoneen osia menossa Ranskaan vaikka oli Minun osoite...No siellä päässä rupesivat selvittää asiaa ja kuriirifirma oli siellä vähän sotkenu.No he lähettivät toisen paketin ja minä pistin tietokoneen osat takasin.Kyselin jonkin ajan päästä niin olivat vaihtaneet kyseisen firman toiseen,eikä minun alkuperäisiä minin osia löytynyt mistään!!No eksy vähän aiheesta..Kannatavaa on jos tilaa vähän enemmän kerralla..Kun postikulut on kummiskin semmosta 40-80 suht normaali paketti.No puolimoottorista vähän enemmän..Kerran piti saada kiertokangen ja runkopukin muttereita nopeesti kun Suomessa ei ollu ja pääsiäinen puski päälle.Maanantai-iltana tilaus ja keskiviikkona klo 12 Oli mudut kädessä.No postikulut oli aika paljo,mut pääsiäisenä sai koneen läjään.Jos jotain kysyttäävää niin kirjoita vaikka ministi2@luukku.com

Link to comment
Share on other sites

Faksin välityksellä olen tilannut ja maksanut luottokortilla. Minisparesiin olen pitänyt sähköpostilla yhteyttä ja kysynyt esim. varastotilanteen ja postikulut etukäteen. Lisäksi kannattaa asioida aina saman hemmon kanssa.

 

Ihan pieniä satseja ei kannata tilata, siinä ei juuri säästöä tule. Isommat läjät on asia erikseen ja silloin kannattaa harkita esim. kimppatilausta. Ainakin osa minitonnikuskeja on harrastanut yhteistilaksia. Vaikka rahdin osuus nousee niin se myös jakautuu useamman hemmon kesken.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Kiitti kaikille vastauksista. Muutama kysymys kuitenkin vielä, että pöhlökin tajuaa...Ekaks hommaan siis visakortin, sellasta kun ei vielä ole. Sit netti tai faxitilaus toimittajalle korttinumeron kera. Varastotilanteen voi kysyä etukäteen s-postilla. Miten tilausvahvistus toimitetaan, että tietää asian etenevän. Tuleeko postista sit ilmoitus, kun tavara on saapunut, että tuu hakeen poika rojus..?

Link to comment
Share on other sites

Minisparesista, P&L Ministä ja vastaavista kun tilaa netin kautta, tilauksen perille menosta tulee ilmoitus sähköpostiin ennenkuin ehdit kissaa sanoa. Ilmoitus tilauksen toimituksestakin tulee yleensä seuraavana arkipäivänä. Rojut tuodaan suoraan kotiin. Tavarat ainakin minulla olleet kotona 7-10 päivän kuluessa.

Link to comment
Share on other sites

varaudu rahtikustannuksiin!

Ei ole meinaan halpaa kun UPS toimittaa tavaran englannin päässä lentokoneeseen ja sitten täällä kotisuomessa rahtiterminaalista koti ovelle! No kyllähän voi sanoa että palvelu pelaa nykyaikana.

Muistaakseni esim .avonbarin ja minisportin netti sivuilla "kone" laskee sinulle heti hinnan rahteineen.

Käy siellä kokeilemassa ja jos hinta alkaa hirvittämään jätä homma siihen.Nämä automaatit laskee hinnan sen kalleimman kautta( eli kotiovelle lentorahtina)

Luottokorttihommissa on jotain estoja nykypäivänä, esim.Nordea kieltää mastercardin käytön nettikaupassa. Siihen on tulossa jnkinlainen turvatunnus?.

Link to comment
Share on other sites

Toinen mahdollisuus on asioida saksalaisten putiikkien kanssa. Maksut hoituu euroina ja rahti on huomattavasti halvempaa kuin briteistä. Viisi vuotta sitten 2 Minin nokka-akselin rahti maksoi 66 puntaa, esimerkiksi 4 kpl 14" alumiinivannetta ja pikkusälää iso nivaska tuli toisesta brittilafkasta halvemmalla.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...