Guest kurunmäki Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Ajattelin vaihtaa talven aikana paikoitellen puhkiruostuneen takakelkan. Kysymys kuuluu kannattaisiko uusi takakelkka esimerkiksi kuumasinkitä korroosion välttämiseksi? Löytyykö palstalta kokemuksia/hintatietoja? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest leeharvey Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Omaa kokemusta ei ole, mutta useammasta kuin yhdestä suusta olen kuullut väitettävän, että menisi kieroksi. Joskus kyselin tuota sinkittämöstä ja he olisivat sen tehneet ja sanoivat ettei vetelisi. Sähkösinkitys on toinen vaihtoehto. Siinä ei ole lämpöä mukana. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest morris66 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 miten ne sen pohjakäsittelyn tekee esim sähkösinkityksessä? kelkkahan on maalattu ja siinä on paikkoja joista varastomaalin poisto ei onnistu mekaanisesti kirveelläkään. Joku kemiallinen käsittely? Asiasta toiseen kun puhutaan pinnoittamisesta- onko kellään kokemusta osien kromauttamisesta; kuka tekee, maksaako maltaita yms.. Minin osiahan ei kannata lähteä kromauttamaan kun uusiakin saa kohtuu hintaan, mutta sain käsiini kaksi Marchallin lisävaloa vuodelta-66 ja niiden kuvuissa on ulkopinnalla pientä virhettä kromissa ( sisältä kuin uudet!!!) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rampe_58 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2004 Kyselin asiaa muutamilta tietäväisiltä. Väittivät kovasti, että kumpikin tapa onnistuu. Kuumasinkitys on helpompi pohjakäsittelyä ei tarvita ollenkaan, kun kuuma sinkki polttaa maalit pois ja pienet muodonmuutokset on mahdollisuus korjata, kelkan mitathan tiedetään. Sähkösinkityksessä maalit pitää saada pois ja ne lähtevät jollain happokäsittelyllä en tunne menetelmää sen tarkemmin. Molemmiilla tavoilla kelkasta tulee kestävä. Mustaa maalia päälle, niin siellä on ja pysyy. Hinnasta en sano mitään, kuumasinkitys yleisesti ei ole kovin kallista. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2004 Uusikin kelkka kannattaa puhalluttaa ennen kuumasinkitystä, sähkösinkitys ei mielestäni kannata, kerros on niin ohut, että vaatii kovissa oloissa hyvät maalit päälle. Kuumasinkitty kelkka on Minin ikäinen, eikä vaadi maalausta! Olen itse kuumasinkittänyt(galvanointi), yhden kelkan. Mitään vetelyongelmaa ei ollut Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rampe_58 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2004 No niin, kävin tänään (perjantaina) Auracorro OY:ssä kysymässä Minin takakelkan sinkityksestä. Vastaus oli, että meillä ei voi niin pientä pinnoittaa, koska on liian suuret vehkeet. Sähkösinkitystä ei suositeltu, koska pinnasta tulee ohut, soveltuu ennemmin sisäkäyttöön. Kuumasinktys tapahtuu siten, että, puhdistetaan suurimmat ruosteet ja maalit pois ja happokäsitellään pinta. Se aktivoituu sinkille otolliseksi ja sitten upotus yli 425 c sulaan sinkkiin, jäähdytys ja kelkka on valmis . Ei vetele eikä ruostu. Ja hiukan mustaa maalia muodon vuoksi. Jos tekisin käyttöautoa tekisin em toimenpiteet itsekin. Takarungon syöpyminen johtuu osittain myös siitä, että trumpetit ovat alumiinia ja muut rautaa, suolainen kura on otollista elektrolyyttiä. Suosittelen sinkitystä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts