Jump to content

Minin moottorin koko?


Guest pate
 Share

Recommended Posts

Guest morris66

vaikuttaa tutulta numerolta....kyselin samaa asiaa 2003 puolella, onko seuraavasta apua:

Kysymyksiä/vastauksia - lisää koneen tunnistusta

Kirjoittaja: morris66, 2003-01-18, 23:15:22

 

Lohkon etupuolella alumiini lätkässä numerosarja 8G185 ES29575.

Takapuolella valunumerot 2SF 328

Joku on arvuutellut minulle,että olisi Mailerin 1275 kone. Mahtaneeko pitää paikkansa? Tarkoitus olisi tehdä siitä kone seuraavaan projektiin. Kannessa on valunumerot 12G940.

Jos joku tunnistaa, niin kysyisin tietäviltä vielä, että onko ko.kone hyvä lähtökohta lähteä virittämään?

Make

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: lupmanni, 2003-01-21, 18:53:20

 

On se Maileri 1300:sen kone.Itseasiassa se on tehtaan vaihtokone joka on porattu ehkä ensimäiseen ylikokoon tai voipa olla jopa putkitettu. Kampi on ainakin hiottu ronskilla terällä jopa millin alikokoon. Pitää katsoa, kyllä siitä koneen saa.. paitsi jos on sylinteriputket..

Jouko

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: morris66, 2003-01-21, 22:28:22

 

Kiitti tiedoista!

Itse asiassa sain jo toiseltakin taholta tänään vastaavanlaista tietoa, että kyseessä on tehtaan vaihtokone. Rasvan alta pilkottava kullan värinen maalikin kertoo kuulemma sen. Toivotaan ettei ole putkitettu, mutta kohtahan se selviää kun alkaa purkamaan.

Make

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: morris66, 2003-02-15, 23:30:20

 

No niin.... se on putkitettu. Meinaako sitä ettei lohkoa voi "jatkojalostaa" eli porata ylikokoon? esim. 1380 cm3

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: MIN100, 2003-02-16, 16:30:26

 

Yleensä putkitettua konetta ei voi porata niin isoksi. Kannattanee etsiä uusi lohko.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: 970s, 2003-02-16, 17:20:02

 

Riippuu vähän tapauksesta. Tehtaan omat putket ovat about 73,1 mm ulkohalkaisijaltaan eikä niissä ole mitään olaketta yläpäässä. 1380 koneet ovat 73,5 mm. 1380 porataan yleensä sylinterin keskilinjaa siirtämällä eikä putkitetussa koneessa välttämättä pinnat tule puhtaaksi.

 

1380 voidaan porata myös suoraan, tosin 2 ja 3 sylinterien väli jää aavistuksen ohuemmaksi kuin offsettinä poraten. Putkitettuun lohkoon tämä kuitenkin onnistuu porausteknisesti.

 

Jos putket eivät ole tehtaan toimittamia niin täytyisi tietää niiden ulkohalkaisija ja onko olaketta vai ei.

 

Jukka

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: hertsi, 2003-02-20, 09:22:06

 

Mistä tuon tehtaan vaihtokoneen tunnistaa?

Olen lähdössä hakemaan yhtä allegron lohkoa ja olisi mukava tietää vähän etukäteen, ettei sitten kotona tarvitte yllättyä.

-Hz-

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: lupmanni, 2003-02-20, 13:32:36

 

Alumiinilätkän eka numerot ja kirjaimet kertoo mistä on kysymys.. 8G185 on varaosanumero vaihtokoneelle.. 12H- alkuiset on autoon uutena laitettuja koneita, eli kertoo että on 1275 kuutioinen.

Juttu vaan on niin että näissäkin löytyy putkitettuja lohkoja joskus.Mutta jos pelkkää lohkoa hakemmáan meet niin siitä vaan kattomaan näkyykö putken helmoja alapuolelta.Ja sitten katso ettei lohkon takana ole niitä kahta ns. sivuluukkua.. ainoastaan nostajakuppien kohdalla sellaiset muhkurat.

ettet vaan kanna kotiin kasipuolikkaan osia eli työntömitta kans mukaan ettei vaan ole jo porattu isoksi..

 

Jouko

Ps. kyllä mullekin voi pian noita blokeja tulla..

Nyt on vähissä.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kirjoittaja: hertsi, 2003-02-24, 09:04:08

 

Ei ollut pelkkä lohko, vaan koko kone apuleitteineen päivineen. Käyntikunnosta ei tietoa. Missä hinnoissa nuo allegron lohkot on? Muutamia hintapyyntöjä olen nähnyt ja nekin siinä 300-400euron hujakoilla. Tuntuu aika suolaiselta hinnalta ainakin tuollaisesta "paketista" josta ei ole oikeastaan mitään tietoa.

Ja vielä noista valunumeroista. Onko tuo kovinkin yleistä että osa noista lohkon valunumeroista on väärinpäin? Mistä löytyisi tietoa noista numeroista. Esim onko jotain eroa 28E ja 25F alkuisilla?

 

Hertsi

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Minuakin kiinnostaisi tuo putkitetun lohkon mahdollinen poraus. Omassa A-sarjan 1275:ssa on sylinterin halkaisia 70.1mm (siis tuon putken sisähalkaisija)tai jotain sinne päin. Saakohan tuota porattua 1380:seksi vai vienkö mökille verkon painoksi? :p

 

-M

Link to comment
Share on other sites

Guest ministeri

Itsellä oli putkitettu ja se joutaa kyllä verkon painoksi.Poraus ei ole aina edes keskellä putkea niinku mulla ja jos ois porannu 020 ylikokoon ni ois nähny melkein läpi..

Link to comment
Share on other sites

Mako, riippuu tuosta putken ulkohalkaisijasta. Muistaakseni tehtaan putket ovat jotain 73,1 mm eli nippa nappa onnistuu poraaminen 73,5 mm männille. Mailerin lohkoissa on keskimmäisen runkolaakeripukin yläpuolella iso valureikä kun taas myöhemmissä lohkoissa seinämä on umpinainen. Joissain opuksissa tuota "reiällistä" lohkoa on vähän karsastettu mutta on niitä maailmalla käytetty virikoneen aihiona siinä missä muitakin.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Tampereen Tammer-Dieselissä koneistaja ei suostunut poraamaan putkitettua lohkoa ylikokoon ollenkaan, tai sanoi kyllä poraavansa, muttei mitään takeita tuloksesta ??

Link to comment
Share on other sites

Guest ministeri

Onko noita putkia ollu sitten eri kokoa kun itellä ei pystyny kanssa edes poraa 020 ylikokoon.Siitä olisi kyllä saanu pelin jos ois putkittanu uudelleen,mutta kun kuulin hinnan:140 euroa per reikä.. niin hankin suosiolla toisen lohkon.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...