Guest masse Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2004 Taisi kannen tiivisteet pettää kun vedet tuntuu vuotavan koneeseen, öljykorkissa on vaaleanruskeaa rasvaa ja sytytystulppa on hapettunut. Savuttaakin ihan prkleesti Eikös nämä ole aika selvät oireet? Kuinka suuri homma kannentiivisteen vaihto on? Saako pako/imusarjaa sen verran erilleen ettei tarvitse irroittaa muutakun pultit kannen kyljestä? Entä mitä muuta tuossa vaiheessa kannattaa huoltaa? Jälkiasennettu lämpömittari puhuu puutaheinää, enkä osaa muuta sanoa kun että kone käy kuumana. -67 850cc kones. Termostaatti on otettu pois. voiko pienen öljynlauhduttajan asentaa ilman suurtehopumppua? Melkoinen kysymysralli, kiitos etukäteen. =)
Guest evo-6 Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Jos 850 kone käy noin kuumana suosittelen jäähdyttimen vaihtoa. Öljynjäähdyttimellä ei ole käyttöä. Kannentiivisteen vaihto onnistuu aika helposti kun irroitat vain imu/pakosarjan kannesta. Termostaatti takaisin paikoilleen niin toimii paremmin. Eli veikkaan että vanha jäähdytin on tukossa.
Guest ominio Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Vaaleanruskea rasva ei osoita kannentiivistevauriota. Kone on vain käynyt liian kylmänä ja venttiilikoppaan kertyy niinsanottua kylmälimaa.Huonoilla moottoriöljyillä tätä esiintyy helpommin. Jos jäähdytin on kunnossa, ei lämpöongelmia ole, jos vain paine pysyy järjestelmässä. Termostaatti pitää olla paikoillaan.Tulpasta ei voi sanoa mitään..Savuttaminen johtuu männänrenkaista.. tai sitten ei..
Guest niemikko Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Niin halusin lisätä että vedet tulee pihalle jos ei ole termostaattia tai ohjaus holkkia vaikka moottori olisi ehjäkin. Mutta termostaatti paikalleen ilman keskustaa jos jumissa ja kone käyntiin ja katso varoen tuleeko paine syyläriin tai öljytilaan ei roiski paljon mitään jos kunnossa. ja öljyistäkin voipi päätellä paljon kun laskee ne pois. käykö kaikilla? kyllä sen äkkiä tehoissa huomaa jos on tilke menny mutta on helppo vaihtaa.
Guest ominio Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2004 Harvoin kannentiiviste menee siten että vesi pääsisi öljyn sekaan. Pikemminkin kannas sylintereiden väliltä ja sen huomaa puristuspaineista.
Guest masse Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 vaihdoin tulpat ja neljä sylinteriä pörähti käyntiin, joskin vähemmän iloisesti. Kone kävi kaikilla, mutta tehottoman tuntuisesti ja savua se päästi älyttömästi. Luin jostain että termostaatin poisjättäminen aiheuttaa sen, ettei vesi kierrä kannessa kunnolla. Lämpenemisen seurauksena mäntä, männänrenkaat, tulppa, venttiilit tai nämä yhdessä pamahtavat. Ei kai tässä muu auta kun nostaa kansi pois ja tutkia vahingot. Huomenna aion vielä mitata puristuspaineet, onko tietoa minkälaisia lukemia sen mittarin pitäisi näyttää?
Guest ketzi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 Kuinka suuriin momentteihin pitäisi kannen pultit vääntää? normaali / kuparinen.
Guest niemikko Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2004 Paineista epäilisin että olis ees yli 7kiloo itellä 14 kun on kutiteltu. Mutta ennemmin tärkeetä että olisi yhtäpaljon jokaisessa.
Recommended Posts