Jump to content

Moottorin väri


Guest exv-74

Recommended Posts

en tiedä vaärikoodista, mutta viimeiksi brittiosassa käydessäni(silloin kun se oli vielä hirvihaarassa)pisti silmään että myynnissä oli litran purkissa sitä BMC:n moottorin väristä vihreää maalia. Hintaa en muista.

Olettaisin että on juuri oikea sävy. Saattaa tietysti tulla halvemmaksi jos teetät jossain, mutta epäilen.

Link to comment
Share on other sites

Tuo moottorin väri lienee aika vaikea asia. "Virallisia" värisävyjä on useita ja minä en ole ainakaan saanut selville mikä kuuluu mihinkin. Tuntu siltä, että moottoreita on maalattu vähän millä milloinkin. Jos joku löytää jotain osviittaa mitä sävyä on käytetty milloinkin, niin minä olen ainakin kiinnostunut tiedosta.

Link to comment
Share on other sites

Värikoodia ei virallisesti ole olemassa. Austin käytti viisikymmentäluvulla A-sarjan moottorin esi-isissä vihreää maalia, jonka sävy saattoi vuosien varrella hieman vaihdella. Näistä todistuskappaleista sitten joku engelsmanni, olikohan Moss, alkoi myydä purkkitavaraa. Käytännössä ei ole lähelläkään Minin seitkytluvun väriä.Liian vaaleaa sanovat olevan.Leylandin pintaväreistä lähinnä oikea on 72-75 käytetty hirvitys nimeltään TUNDRA. Pari kaveria maalasi koneen tuolla sävyllä ja näyttää hyvältä. Musta maali tuli Minin koneisiin mk3 mallin myötä.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...