Guest juha Posted May 6, 2004 Report Posted May 6, 2004 Ostin takatukivarsiin korjaussarjat ja kysymys kuuluukin että onkos takasin kasatessa ottaa jotain erityistä huomioon esim neulalaakerin, pronssiholkin tai muovisen tuubin suhteen??
Guest niemikko Posted May 7, 2004 Report Posted May 7, 2004 Itse vaihdoin just pari kuukautta sit omaan ja suurin homma oli saada vanhat osat hakattua irti. pronssi holkki paikalleen ja sitten se täytyy kalvaa oikeaan kokoon että akseli menee sen sisään. itse lainasin siihen tarkoitettua kalvainta tutulta pitkänajan mini harrastajalta. onnistuu varmaankin vingulla ja hoonilla mutta on työläs. Kunnon putsaus rasvanohjuri sisään sillein että paksumpi pää laakeriin päin (näin ainakin luulisin) ja laakerit paikalleen ja sitten ne rikatkin on erikokoiset että katso että menee oikein ei muuten kumit pysy paikallaan. Saa kysellä vastaan jos tiedän/muistan. mikko.o.nieminen@luukku.com 0400624303
Guest ulmanen Posted August 14, 2004 Report Posted August 14, 2004 Hienoa pojjat !!! Minulla koko takatukivarsien kunnostus meni puihin. Menin huoltamaan pronssiholkkia juuri sillä vingulla, ja vituiksihan se meni. Koneistamo olisi tehnyt homman 150 eurolla ja uudet takatukivarret tulivat halvemmaksi vaihtoehdoksi kuin ostaa taas uusi korjaus-sarja ja teettää homma koneistamolla. Uusissa takatukivarsissa on jo valmiiksi asennettu korjaus-sarja. Suosittelen lämpimästi uusien ostoa, ennen kuin itse rupeaa säheltämään jos eivät taidot riitä.
Guest 970s Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Vinku on kyllä viimeinen peli mitä tuohon hommaan pitää mennä käyttämään. Hommaan tarkoitettu kalvain ottaa linjan neulalaakerista. Tällä lailla saa molemmat laakerit varmasti samaan linjaan. Kannattaa muuten sitten käyttää ahkerasti sitä rasvaprässiä kun nuo on kunnostettu, muuten hommasta on aika lyhyt ilo.
Guest rampe_58 Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Takatukivarsiin ei saa, eikä kannata käyttää muuta työkalua, kuin kalvainta (18G 588).Siinä 970 S on täysin oikeassa. Samalla, kun tukivarsi on irti kunnostetaan myös pallotapit. Varsinkin jos nylonkuppi on kulunut puhki kannattaa tarkistaa paljonko pesä on kulunut. Kuppien pitää olla samassa syvyydessä, koska jousen suhde takana on n.1:3-4:ään. Eli 1mm. trumpetin pituudessa vastaa jousituksessa 3-4mm, jos pesä on pahasti kulunut ei auta, kuin vaihtaa ehjään(pahimmassa tapauksessa jousen kuulapää tulee tukivarresta läpi). Lievissä tapauksissa voi kupin istuttaa kemiallisella metallilla pohjaan. Painunutta jousta voi elvyttää laittamalla sopiva prikka 1-3mm. trumpetin ja pallotapin väliin. Varmistetaan, että jousielementit ovat samanpituiset. Auraustakin voi jossain määrin säätää kulmakappaletta siirtämällä.
Recommended Posts