Jump to content

SU


Guest ministeri
 Share

Recommended Posts

Guest ministeri

Mistäs kirjasta löytyy tietoa neuloista?Siis sellainen valinta opas,että mitä tehty koneelle ja minkälaiset neulat olisivat hyvät siihen?Löytykö tuosta Needle chart book vai haynesin SU carburettor manual?Vai onko tuossa wizardin raamatussa?winsu.co.uk sivusta ei oikein hyötyä kun ei toimi vielä tuplilla..Vai pitääkö lähettää mailia MINISPORTILLE..?Kaasarit ovat HS4 joustot.

Link to comment
Share on other sites

Guest 970s

Vizardin raamatussa ei muistaakseni löydy jousitettuja neuloja, mutta sakemannien eepoksessa löytyy ja ainakin omaan autoon löytyi aikoinaan sieltä hyvät vinkit.

 

Eli mikä kone, nokka jne ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ministeri

Eli mikäs tuon kirjan nimi on?

 

1275cc

MD276

1.5 vivut

2xHS4

9,75 puristus

Stage4 kansi 35.7/31

Päällä tällä hetkellä AAF neulat

Link to comment
Share on other sites

Guest 970s

Minis heisser machen.

 

1275-1310

stage II: AAV neulat + siniset tai punaiset jouset

 

stage III: AAB tai AAW + siniset tai punaiset jouset

 

AAV neulat oli 1380 koneeseen laihat mutta voisivat olla sun koneeseen aika liki. Itsellä oli aikoinaan isossa koneessa sekä AAU että AAB joilla ei käytännössä eroja huomannut.

 

AAV:t ovat laihemmat kuin AAF:t. AAU:t puolestaan ovat ihan ylhäältä rikkaammat kuin AAF:t, alhaalta ja keskialueelta käytännössä samat.

 

AAW alhaalta laihempi ja ylhäältä rikkaampi kuin AAF.

 

Mite kone nyt pelittää ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ministeri

Kiitos tiedoista,Minisport neuvoi AAF:ssä pysymistä.Saakos tota Saksalaista opusta mistään?Kone toimii perstuntumalta hyvin eikä pätki missään vaiheessa.Pakoputken päästä sammutaessa kuuluva tussahdus kuuluu varmaan asiaan kireällä nokalla??Colortunella pystyy mittaamaan vain kyllä ala ja keskirekisterin,mutta säädin sen verran rikkaammalle.Kun ei ole seosmittaria vielä käytettävissä.Mikäs noitten jousien tehtävä oikein on?Kuinka nopeasti kone oikein saavuttaa huippukierrokset?

Link to comment
Share on other sites

Guest 970s

jouset kontrolloi mäntien nousunopeutta, heikkoimuiselle koneelle lievä jousi ja kovempi-imuiselle (esim. isompi iskutilavuus) jäykempi jousi. Jousien ja öljyn jäykkyyden yhteisvaikutuksella voi vähän kikkailla miten SU pelittää. Mielipiteitä about yhtä monta kuin säätäjääkin.

 

Kirjaa saa muistaakseni mm. www.minispeed.de tai jotain.

 

Koneen kierrosherkkyys riippuu mm. sisuskaluista, kevennyksistä yms. Mitään nyrkkisäätöä ei kai ole ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...