Guest venla3 Posted April 14, 2004 Report Posted April 14, 2004 Minissäni on ollut aina ominaisuutena, että jarrut tulevat vasta kun kerran pumppaa. Aivan kuin ilmaa, mutta edes remonttien yhteydessä ei ole lähtenyt pois. Rummut jokanurkassa ja kolme sylinteriä on vaihdettu. Mikä neuvoksi?
Guest jake Posted April 14, 2004 Report Posted April 14, 2004 sama homma mulla. palat taitaa olla liian kaukana, joten ensimmäisellä polkaisulla ne tulevat vasta lähelle mutta ei vielä kiinni. Eli säätämään vain, rummun takana pitäisi olla joka palalle oma säätöruuvi, öljyvuodon takia en ite ole vielä vain malttanut säätää.
Guest jolkkon Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Vaiuhda pääsylinteri uuteen. Pääsylinterin tiivistesarjan hankkiminen on kyseenalaista joska koko sylkkä voi olla horo. Auttoi ainakin itselläni. Kallis homma, mutta kannattaa.
Guest jsalmi Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Minulla on myös sama vaiva. Ei auttanut uusi pääsylinterikään
Guest ministeri Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Laitoin levyt eteen ja vika pois..Kokeilkaa pieniä pellipalasia laittaa sinne kengän ja sylinterin väliin.Myös sinne alas voi kokeilla.Itellä toimi silleen rummuilla,kun säätö ei aina riitä kun osat kuluu.Ja käsijarrukin toimii sen jälkeen kuin unelma:)
Guest mwahlroo Posted April 22, 2004 Report Posted April 22, 2004 Oma kokemus on että mini on hyvin tarkka siitä että sen jarrut ilmataan oikeassa järjestyksessä kerralla kaikki läpi. Muuten poljin jää aina hiukan löysäksi.
Guest niemikko Posted April 26, 2004 Report Posted April 26, 2004 Vaihdoin levyt eteen ja takana uusin osat ja on lähellä. Mutta silti ihan kuin olis kaukana tai ilmaa. Yritetty on ilmata mutta ei tuu ilmaa kaip se on vaihettava pääsylinteri että pääsee leimalle.vai onko jotain jippoo tos imauksessa kun ei meinaa onnistua
Guest ominio Posted April 27, 2004 Report Posted April 27, 2004 On se niin tarkaa Mini jarrujen ilmaaminen. Useita eri ilmausjärjestyksiä ja vielä lisäksi eroja onko ohjaus eli polkimet vasemalla vai oikealla. Haynesin oppaan kuvat ovat muistaakseni lähinnä oikealtaohjattaville malleille. Karkeasti ottaen kuusi erilaista systeemiä. Yksi jippo lienee että merkkivaloanturi pitää olla paikoillaan mutta höllennettynä. Jos anturia ei ole, mäntä liikkuu aina laitaan ja toiseen piiriin jää ilmaa.Jotain tällaista olen havainnut. Lisäksi ilmauksessa suositellaan kevyttä polkaisua ja jopa polkimen nostoa ainakin malleissa 78 eteenpäin joissa on paineenrajoitin venttiili.Tämä sulkee takapiirin jos polkee liikaa.
Recommended Posts