Jump to content

92-mallinen kaasari-Mini Ranskasta...


Guest mamini

Recommended Posts

Eli siis... Vaimoni (ranskatar) isä sieltä Ranskanmaalta haluaisi lahjoittaa autonsa tänne meille, koska ei kuulemma enää moiset, sikäläisittäin "arvottomat romut" nurkiin mahdu.

 

Ikuisesti Ministä haaveilleena tietysti haluaisin ko. valkokattoisen hienon British Racing Green Metallicin Cooperin tänne mutkateiden nautiskeluun...

 

Ongelma vaan auton tuonnissa (kovan tullimaksun lisäksi (n. 1500 euroa)) on se että, että auto on niitä viimeisiä tehtaalta lähteneitä kaasutin-Minejä. Vuonna -92:han ensimmäisinä kuukausina tehtiin historian viimeiset kaasutinmoottoriautot ja vasta loppuvuoden autot ovat niitä ykspisteruiskuja/katalysaattori -autoja. Auto kun on rekisteröity uutena Ranskaan v. 92 ja juuri 92-vuoden alusta meille astui voimaan tiukentuneet "saastemääräykset". Nyt jännittää siis se, että saako autoa ikinä rekisteriin tällä, koska pakokaasunpuhdistuslaitteistoa ei ole ?

 

Saisiko auton kilpiin mutta rekisteriotteessa vain ei lukisi "vähäpäästöinen" ? ...Vai pitäisikö siihen asentaa jälkikäteen ruiskutuslaitteisto ja katalysaattori ? ...vai meneekö auto ihan vain tullaamatta osiksi... ?

 

Halusin kysyä asiaa myös AKE:sta mutta en nyt ainakaan kahteen viikkoon ole päässyt heidän tiistain ja torstain tekniikka-palvelunumeronsa jonosta läpi. Tietäisikö teistä jokin ?

 

PS. Jos selviää, että auton saa täällä rekisteriin, saapuu auto Suomeen muutaman viikon sisällä. Autossa on kyllä ruostunut puhki kynnyksen etupäät, A-peltien alaosat ja etupuskurin takana olevaa aluetta. Melkein puhkiruostuneet ovat lampunympärystät. ...eli reilua remonttia on tarjolla ennen kuin leima katsastuksessa napsahtaa...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...