Guest jolkkon Posted April 10, 2004 Report Posted April 10, 2004 Mulla on paha ongelma lämpöjen kanssa! Normaalit jutut on kunnossa, mutta yksi triviaali vika saattaa olla jäljellä eli vesipumppu. Eli kuinka vaihto onnistuu? Jäähdytin pois ja sitten vain pultit auki? Onko jotain mitä pitäisi tietää ja muistaa? Kiitos avustasi!
Guest jolkkon Posted April 10, 2004 Report Posted April 10, 2004 Niin siis auto on 1979 tonnisella koneella. Vakio.
Guest kaha Posted April 13, 2004 Report Posted April 13, 2004 Kannattaa varmistua, että kone tosiaan käy lämpmänä, eikä vain mittari näytä isoja lukemia.Meillä oli lopulta mittarin takana oleva jännitteenalentaja rikki, jonka seurauksena mittari näytti isoja lukemia.Tämä oli kyllä se viimeinen paikka, josta vikaa haettiin.Vesipumppukin vaihdettiin ja se menee juuri noin kuin kuvailit.Helppo nakki..
Guest masse Posted April 13, 2004 Report Posted April 13, 2004 Mä olen kans alkanut epäilemään omia lämpömittarilukemiani sähkövioiksi. Mittari on halpa pikkumittari ja sähkölaitteiden kytkeminen päälle näyttää laskevan mittarin näyttämää lämpötilaa. Joidenkin halpismittareiden lukema heittelee akku- ja latausjännitteen mukana.
Guest jolkkon Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Kiitos kommenteista ja kokemuksista. Työpaikan todella tarkoilla lämpöantureilla sain selville sen mikä mittari näyttää, eli liikaa lämpöä. Vertasin mitattuja lämpöja vastaavaan "toimivaan" tonniseen ja ero oli suuri. Eli vesipumpun vaihtoon...
Guest levyjarrut Posted April 16, 2004 Report Posted April 16, 2004 Veikkaan ettei pumpun vaihdosta apua. Kunnon huuhtelu järjestelmälle ja 73 asteinen termostaatti.Termostaattia ei saa kokonaan poistaa, jollei laita holkkia tilalle. Minin koneet aika yksilöitä lämpiämisessä, ehkä eroja vesitilojen valuissa??
Recommended Posts