Jump to content

Vesipumpun vaihto


Guest jolkkon

Recommended Posts

Mulla on paha ongelma lämpöjen kanssa! Normaalit jutut on kunnossa, mutta yksi triviaali vika saattaa olla jäljellä eli vesipumppu. Eli kuinka vaihto onnistuu? Jäähdytin pois ja sitten vain pultit auki? Onko jotain mitä pitäisi tietää ja muistaa?

 

Kiitos avustasi!

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa varmistua, että kone tosiaan käy lämpmänä, eikä vain mittari näytä isoja lukemia.Meillä oli lopulta mittarin takana oleva jännitteenalentaja rikki, jonka seurauksena mittari näytti isoja lukemia.Tämä oli kyllä se viimeinen paikka, josta vikaa haettiin.Vesipumppukin vaihdettiin ja se menee juuri noin kuin kuvailit.Helppo nakki..

Link to comment
Share on other sites

Mä olen kans alkanut epäilemään omia lämpömittarilukemiani sähkövioiksi. Mittari on halpa pikkumittari ja sähkölaitteiden kytkeminen päälle näyttää laskevan mittarin näyttämää lämpötilaa. Joidenkin halpismittareiden lukema heittelee akku- ja latausjännitteen mukana.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kommenteista ja kokemuksista. Työpaikan todella tarkoilla lämpöantureilla sain selville sen mikä mittari näyttää, eli liikaa lämpöä. Vertasin mitattuja lämpöja vastaavaan "toimivaan" tonniseen ja ero oli suuri.

 

Eli vesipumpun vaihtoon...

Link to comment
Share on other sites

Veikkaan ettei pumpun vaihdosta apua.

Kunnon huuhtelu järjestelmälle ja 73 asteinen termostaatti.Termostaattia ei saa kokonaan poistaa, jollei laita holkkia tilalle. Minin koneet aika yksilöitä lämpiämisessä, ehkä eroja vesitilojen valuissa??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...