Guest masse Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2004 -67 austin 850 päätti tänään ruveta temppuilemaan. Vaihteet ei mene sisään, vaihdelaatikkoon menevän akselin päässä oleva vipu luistaa akselilla, eikä mikään siten toimi. Sen saisi kyllä kiristettyä, tilaa on kuitenkin niin vähän ettei operaatio meinaa innostaa. Myös kytkinlevyt alkaa olla lopussa ja säätövarat tapissa, eli kone olis ilmeisesti nostettava pois. Kuinka helposti kone nousee kehdostaan, mitä siinä pitäisi huomioida? Tuleeko vaihdekeppi iloisesti ulos, vai onko se irroitettava ennen nostoa? Ehjän päivän kun näkisi :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Kumpaakaan vikaa varten ei yleensä koko konetta nosteta pois. Kytkinremontin tekee hyvin paikalleen ja nivelvipuparin voi hitsata paikalleen, joka kyllä sitten häiritsee jatkossa, koska pitää jossain vaiheessa laittaa uusi tai toiset siirtoaksilat ja -nivelet.Kyllä kaikki on aina helpompaa kun kaikki on lattialla. Vaihdekeppi pitää irroittaa ennen nostoa. Kiinnityslaippa on kahdella pultilla kiinni. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest masse Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2004 Kiitos neuvoista! Epäilyttää kyllä kytkinrempan tekeminen paikoilleen kun siinä on niin vähän tilaa. Täytynee kuitenkin luottaa kokeneempiin. =) Joka tapauksessa remppaan on hankittava apua. Sain kiristettyä vaihteensiirtoaksiloita ja laatikko tuntuu paljon paremmalle. Pykälät tuntuu olevan kuitenkin aika "alhaalla", eli täytynee vielä löysätä ja säätää uudelleen. Kakkonen ei kovin luotettavasti mene sisään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2004 Kytkimen ulosvetäjä pitää olla kelvollinen, muuten homma ei tahdo onnistua paikalleenpäin. Vipujen säätö ei ehkä auta. pystyakseleissa on ehkä väljää ja puslassa myös ja riittänee että liikkeet muodostuu pitkiksi. Kakkosen synkronointi lienee myös kulahtanut, eli ei pysy edes kovin hyvin päällä, arvannen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest kurunmäki Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2004 Meikäläisen Mini täyttää kyllä juuri nuo mainitsemasi oireet: "synkronointi lienee myös kulahtanut, eli ei pysy edes kovin hyvin päällä, arvannen". Eli mikä neuvoksi että saisi kyseisen "ominaisuuden" kuriin? Itsellänikin on kyllä kytkinlevy aivan finaalissa ja menossa vaihtoon, mutta tuo synkkarenkaan vaihto yms. taitaa olla hieman isompi operaatio? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest jake Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2004 Itelläni ei kakkonen taho pysyä silmässä ja muutenki laatikko löysä, mutta johan autolla on ikääkin melkein kolme kertaa oma ikäni. Kytkin ottaa kyllä kiinni vähänki kun nostaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest masse Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2004 Sain laitettua vaihteet kuntoon. Sain laitettua koneen kakkosvaihteelle, ja löysäsin linkkuakselin ruuvit. Tämän jälkeen keppi oli aivan löysä ja kampesin sen kakkoselle sopivaan asentoon hämähäkkilenksuilla ja kiiloilla. Sitten vaan ruuvit kireälle ja hyvin on toiminut. Jopa ykkönen pysyy paremmin silmässä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts