Jump to content

SU HS2 kaasarista pari kysymystä


Guest idefix

Recommended Posts

Projekti etenee. Kaasari syynissä.

 

Nyt on ongelmana HS2 kaasarin vivusto. Purin kaasarin osiksi muutama kuukausi sitten ja nyt on ongelma saada vivustoa täysin kasaan :)

 

Ongelma ei ole niin yksinkertainen kuin nyt voisi kuvitella. Itsekin luotin kolmeen räjäytyskuvaan enkä painanut osien järjestystä tarkasti mieleen ennen vivuston purkua. Kasausvaiheessa nimittäin huomasin että kaikissa räjäytyskuvissa "epäkeskovipu" eli "cam lever" on ihan erilainen kuin minulla. Samoten missään räjäytyskuvassa ei ole yhtä osaa (todennäköisesti itse tehty) mikä minulla oli. Ongelmana on että ryyppyvaijerin (näin oletan) kiinnitys tulee vivuston yläpuolelle mikäli seuraan räjäytyskuvia, kun taas kaikissa kuvissa sen pitäisi tulla vivun akselin alapuolelle.

 

Saan vivuston kyllä kasaan, mutta se ei toimi niin loogisesti kuin voisi kuvitella. Esimerkiksi nopean tyhjäkäynnin säätöruuville ei ole mitään selkeää "vastakohtaa" ko. vivussa. Ja vipujen jouset tulevat jo lepotilassa kovaan kiertoon, eli ne kiristyy edelleen kun kaasua painaa. Eli jotain on nyt väärin...ja mikä rooli oli itsetehdyllä osalla...elämä on täynnä kysymyksiä.

 

Nyt kysyisinkin onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, eli epäkeskovipu on ihan erilainen kuin kaikissa HS2 räjäytyskuvissa.

 

Idefix

Link to comment
Share on other sites

Ilmeisesti kaasarisi ovat tai toinen on tai vivustot yksittäiskaasarista. Tuplissa osat ovat peilikuvia toisistaan ja muutenkin erilaisia kuin tavallisessa yhdessä kaasarissa. Tuskin ovat koskaan toimineet kunnolla. Hyvään tulokseen pääsee yleensä vain oikeilla osilla. Kuvia jos olisi..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...