Jump to content

termostaatti / by pass-letku


Guest morris66
 Share

Recommended Posts

Guest morris66

terve

 

jos 1275 koneesta on poistettu ja tulpattu kannen ja vesipumpun yhdistävä pieni vesiletku, jota Engelsmannit kai bypass letkuksi kutsuvat ja halutaan käyttää termostaattia, niin voiko käyttää vakio termostaattia vai pitääkö siihen porata reikiä. Olen kuullut kahta versiota ja kaipaisin vahvistusta asiaan.

Ohjausholkkia käyttäessä käy kone viileämmillä ilmoilla turhan kylmänä.

Link to comment
Share on other sites

Guest ominio

Porausreijät hidastaa lämmönnousua vain hitusen, mutta on pakko tehdä termostaatin toiminnan kannalta.Yksikin aukko riittää mutta ohivirtausura on riittämätön. Joissain japseissa on kaksoistermostaatti. Pikkuläppä aukeaa paljon aikaisemmin kuin pääläppä eli ohjaa tarkemmin.En tiedä toimisiko Minissä.

Link to comment
Share on other sites

Guest miniminor64

Yksi reikä termarissa(74C) on ainakin talvella ralliautossa toiminut. Kesäisin on ollu ohjausholkki. Lämmöt ollu talvella luokkaa 75C ja kesähelteellä 80C.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share

×
×
  • Create New...