Jump to content

termostaatti / by pass-letku


Recommended Posts

Guest morris66
Posted

terve

 

jos 1275 koneesta on poistettu ja tulpattu kannen ja vesipumpun yhdistävä pieni vesiletku, jota Engelsmannit kai bypass letkuksi kutsuvat ja halutaan käyttää termostaattia, niin voiko käyttää vakio termostaattia vai pitääkö siihen porata reikiä. Olen kuullut kahta versiota ja kaipaisin vahvistusta asiaan.

Ohjausholkkia käyttäessä käy kone viileämmillä ilmoilla turhan kylmänä.

Posted

Itse olen porannut muutaman reiän, luokkaa 4 kpl 5-6 mm.

 

Jukka

Guest ominio
Posted

Porausreijät hidastaa lämmönnousua vain hitusen, mutta on pakko tehdä termostaatin toiminnan kannalta.Yksikin aukko riittää mutta ohivirtausura on riittämätön. Joissain japseissa on kaksoistermostaatti. Pikkuläppä aukeaa paljon aikaisemmin kuin pääläppä eli ohjaa tarkemmin.En tiedä toimisiko Minissä.

Guest ominio
Posted

Vielä lisäys edelliseen. Mielestäni termostaatti pitää aina olla. Reijitettynä jos ohivirtausletku on blokattu.

Guest miniminor64
Posted

Yksi reikä termarissa(74C) on ainakin talvella ralliautossa toiminut. Kesäisin on ollu ohjausholkki. Lämmöt ollu talvella luokkaa 75C ja kesähelteellä 80C.

Guest morris66
Posted

kiitos kokemuksista! Näistä kun tekee keskiarvo yhteenvedon niin eiköhän pärjäile.

  • 1 month later...
Guest morris66
Posted

laitoin 82 c termarin ja porasin 6kpl 3 mm reikiä.

Toimii hyvin ja lämmöt on kohdallaan.

×
×
  • Create New...