Guest morris66 Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 terve jos 1275 koneesta on poistettu ja tulpattu kannen ja vesipumpun yhdistävä pieni vesiletku, jota Engelsmannit kai bypass letkuksi kutsuvat ja halutaan käyttää termostaattia, niin voiko käyttää vakio termostaattia vai pitääkö siihen porata reikiä. Olen kuullut kahta versiota ja kaipaisin vahvistusta asiaan. Ohjausholkkia käyttäessä käy kone viileämmillä ilmoilla turhan kylmänä.
Guest 970s Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 Itse olen porannut muutaman reiän, luokkaa 4 kpl 5-6 mm. Jukka
Guest ominio Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Porausreijät hidastaa lämmönnousua vain hitusen, mutta on pakko tehdä termostaatin toiminnan kannalta.Yksikin aukko riittää mutta ohivirtausura on riittämätön. Joissain japseissa on kaksoistermostaatti. Pikkuläppä aukeaa paljon aikaisemmin kuin pääläppä eli ohjaa tarkemmin.En tiedä toimisiko Minissä.
Guest ominio Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Vielä lisäys edelliseen. Mielestäni termostaatti pitää aina olla. Reijitettynä jos ohivirtausletku on blokattu.
Guest miniminor64 Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Yksi reikä termarissa(74C) on ainakin talvella ralliautossa toiminut. Kesäisin on ollu ohjausholkki. Lämmöt ollu talvella luokkaa 75C ja kesähelteellä 80C.
Guest morris66 Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 kiitos kokemuksista! Näistä kun tekee keskiarvo yhteenvedon niin eiköhän pärjäile.
Guest morris66 Posted April 27, 2004 Report Posted April 27, 2004 laitoin 82 c termarin ja porasin 6kpl 3 mm reikiä. Toimii hyvin ja lämmöt on kohdallaan.
Recommended Posts