Jump to content

termostaatti / by pass-letku


Guest morris66

Recommended Posts

Kirjoitettu

terve

 

jos 1275 koneesta on poistettu ja tulpattu kannen ja vesipumpun yhdistävä pieni vesiletku, jota Engelsmannit kai bypass letkuksi kutsuvat ja halutaan käyttää termostaattia, niin voiko käyttää vakio termostaattia vai pitääkö siihen porata reikiä. Olen kuullut kahta versiota ja kaipaisin vahvistusta asiaan.

Ohjausholkkia käyttäessä käy kone viileämmillä ilmoilla turhan kylmänä.

Kirjoitettu

Porausreijät hidastaa lämmönnousua vain hitusen, mutta on pakko tehdä termostaatin toiminnan kannalta.Yksikin aukko riittää mutta ohivirtausura on riittämätön. Joissain japseissa on kaksoistermostaatti. Pikkuläppä aukeaa paljon aikaisemmin kuin pääläppä eli ohjaa tarkemmin.En tiedä toimisiko Minissä.

Kirjoitettu

Vielä lisäys edelliseen. Mielestäni termostaatti pitää aina olla. Reijitettynä jos ohivirtausletku on blokattu.

Kirjoitettu

Yksi reikä termarissa(74C) on ainakin talvella ralliautossa toiminut. Kesäisin on ollu ohjausholkki. Lämmöt ollu talvella luokkaa 75C ja kesähelteellä 80C.

Kirjoitettu

kiitos kokemuksista! Näistä kun tekee keskiarvo yhteenvedon niin eiköhän pärjäile.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

laitoin 82 c termarin ja porasin 6kpl 3 mm reikiä.

Toimii hyvin ja lämmöt on kohdallaan.

×
×
  • Luo uusi...