Jump to content

maalauksen hinta?


Guest jsalmi

Recommended Posts

Niin aikasta on vaikea sanoa. paikkakunnasta ja maalaamosta kiinni Mini voi olla hivenen halvempi kuin joku isompi auto mutta kannattaa vaan mennä kyseleen paikallisista liikkeistä tarjouksia ja muista sanoa mita maalataan ja millä laadulla pelkkä pinta vai erikois maalauksia.

Link to comment
Share on other sites

Seinäjoella kyselin autonmaalauksesta, yksi maalari ei suostunut maalaamaan muihin kun omiin pohjatöihinsä (1000-2000e). Toinen paikka kehotti tekemään itse pohjatyöt, silloin maalaus olisi maksanut 300-600e. Tuollaiset maalarit eivät ota vastuuta siitä jos "pohjat kuultavat läpi". Pohjatöillä on siis ilmeisen suuri merkitys onnistumiselle.

Link to comment
Share on other sites

itse sitä myös kyselin ja sain vinkin amerikkalaisten autojen harrastajalta. oli antanut autonsa ammattikoululaiselle (pohjois-haagan ammattikoulu) lopputyöksi. olivat tehneet pohjatyöt ja maalaukset n.200 euron hintaan. työnjälki oli ollut kuulemma erittäin hyvää. tässä vaiheessa vuotta on syytä olla erittäin nopea yhteydenotoissa jos meinaa sitä kautta saada autonsa laitettua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Maalasin oman minini itse. Ja tosiaan pohjatyö on siinä homassa se tärkein juttu. Käyttämäsi aika näkyy loputuloksessa. maalatessa ei nyt ihan niin nuukaa ole ainakaan jos käyttää maalia ja lakaa erikseen. Pienet valumat ja miksei isommatkin kuin myös appelsiini pinnan voi hioa pois, kunhan lakka kerroksen paksuus on riittävä.Siihen pakkelointiin vielä sen verran, että pitkä "höylä" siis lasta noin 44-50cm johon liimataan hioma nauha kiinni on välttämätön, ettet hio uudestaan pakkeloimaasi kohtaa kuopalle tai taas jätä sitä kuvulle. Alkuun saa käyttää 80 paperia muuten on liian työlästä ja hienompaa paperia kuluu turhan paljon (jatkuvasti tukossa).Muistaakseni käytin omassa maalauksessani 360 viimeistelyssä ja tietty epäkesko konetta.

Ja tarkemmin työ järjestys meni näin.

Peltityöt,

hiekkapuhallus ja isommat alueet kuten katto käsin hionta puhtaalle pellille.

pakkelointi, hionta. Pohja maalaus, hionta. Hionta väri ja loppu hionta ja siihen maali massa ja lakkaa monta kerrosta päälle.

Link to comment
Share on other sites

Jos tosiaan saa jossain HYVÄN maalauksen, pohjatöineen, aineineen 200:lla, niin ei kannata kyllä itse hieroa yhtään.

Ammattimies ei kyllä kunnon perusteellista työtä tänäpäivänä tee tonnillakaan. Ainakaan kuitilla

Link to comment
Share on other sites

just, toi hinta on kyllä tullut pelkistä materiaaleista. Ellen nyt väärin muista niin maali litra on noin 30€ luokkaa ja lakka saattoi olla 40€ luokkaa ohenteineen. Jos itse teet kaikki niin saat sen tehtyä tohon 200€

Link to comment
Share on other sites

Juu oli mulla imuri, mut ei siitä ollut paljo hyötyy. Oli liian pieni letku. Muistaakseni 100mm. Kun maalasin oli kevät aikaa, siis lumi vielä maassa, eikä siitepölyt eikä muutkaan itikat haitannut joten pidin ovea aina tarvittaessa raollaan. Itsellä oli ensimmäinen auto kun maalasin ja kaikki luonas hyvin muutamaa valumaa lukuun ottamatta. Sen maali sumun kanssa kannattaa tehdä jotain, noin puolet autosta menee ihan hyvin, mutta sitten sitä sumua on niin paljon ettei näe kunnolla. Valaistukseen kannattaa ja panostaa. Halogen lamput on huonoja tai jos sellaisia ajattelee niin ainakin mahdollisimman kauas, ovat liian kirkkaat. Paras taitais olla kun sais toisella kädellä vietyä jotain loistevaloa mukana. Siitä näkis parhaiten kuinka vahva kerros sitä maalia tulee. Sitäkin koitin, mutta huonolla kokemuksella, ahdas talli, letku aina solmussa renkaan takana tai muuten vain lenkillä jalan ympäri. Tuntui et on raajoja liian vähän tohon maalaus hommaan.

Link to comment
Share on other sites

oma mini maalattiin 2000 euroon ammattimiehillä. Purin ja irrotin kaikki ite, sit koppa ja kilut maalarille. Raakasti paikkaa ja pakkelia, uusi maali ja lakka pintaan. kaikki ammattilaisilla, viikon työ ja hintaa 2000. Mielestäni oli aika kohtuullinen tarjous. Harva edes tuntuu ottavan enää miniä työkseen.

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitatko että "maalari" teki peltityötkin? Tuohon rahaan ei kovin kaksisia peltitöitä kyllä tehdä, jos tosiaan kaikki kuului siihen. Pakkelia varmasti tosiaan käytettiin raakasti!? Tai aihio oli erikoisen hyvä

Link to comment
Share on other sites

Aihio ei ollut häävi. Raakasti oli hommaa peltien ja pakkelien kanssa. kaikki sisältyi, eli puhallukset, hionnat, peltityöt, pakkelit, tasotukset, maalaukset ja lakat. Mielestäni varsin onnistunut setti.

Link to comment
Share on other sites

Varmasti jokainen joka on itse tehnyt perusteelliset peltityöt ym HUOLELLA, niin ymmärtää pienen epäilykseni työn laatuun? VIIKOSSA ja hinta tarvikkeineen!.

Mutta jos tällainen "ilmainen ihmemies" on jossain Suomen rajojen sisäpuolella, niin äkkiä nimeä ja puhelinnumeroa ! Töitä varmasti löytyy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ymmärrän, kysäsen liikkeestä voinko heidän tietonsa antaa ja julkaisen sitten tiedot, jos lupa tulee. Työn jälkeä voi tulla vilkasemaan hämeeseen, mikäli haluaa tarkemmin nähdä millaista jälkeä mun pirssiin ainakin tehtiin.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...