Guest mjoblom_3 Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2004 Onko morris- ja austin minien välillä eroja?/ onko esim malleissa tai tehtaissa eroavaisuuksia?? Kiinnostunut Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2004 taas muisti pätkii.. eiköhän se ollut niin että samassa tehtaassa Birminghamissa samalla linjalla. Alusta pitäen samat autot, vain maskimerkki ja maski erilainen. Onhan niitä muitakin eroja, paljonkin. Ei oikeastaan kannata vaivata päätään paremmuudella, jako kahteen johtui jälleenmyyjä organisaation rakenteesta Englannissa joka juontui ajalta ennen kahden eri merkin yhdistymistä. Kaikki BMC myyjät halusivat myydä Miniä. Sama kuvio toistui Oxford/Cambridge mallien kohdalla jo ehkä hieman aikaisemmin tai ihan samaan aikaan. Näissä Peugeot 404 näköisissä autoissa merkkien väliset erot olivat näkyvämmät. Takavalotkin olivat erilaiset kaiken muun lisäksi. Onneksi Minissä ei sentään.. MINI 45 YEARS ! Terv. asioista joskus hyvin perillä oleva Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest jamar78 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Suomessa kai suurin ero oli, että Morrikset myytiin Voimavaunusta ja Austinit Vehosta. Timo Mäkinenhän ei käsittäkseni koskaan ajanut Austinin merkeillä varustetulla autolla kilpaa, koska oli Suomessa Voimavaunun miehiä. terveisin, Markus Jahn Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ministeri Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2004 Olisin tarkistanut noita tehtaita:Austinit tehtiin Longbridgessä,missä sijaitsi myös BMC:n päämaja ja Morriksia Cowleyssa Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Onko kukaan muu samaa mieltä, että Minit tehtiin kaikki aina Longbridgessä, lukuunottamatta tietysti niitä jotka tehtiin Britannian ulkopuolella, esim. Espanjassa AUTHI-nimisinä ja Australiassa kait tehtiin sekä Morriksia ja Austineita vai ainoastaan Morriksia? Belgian Seneffessä vain MINI lätkällä kun tuotanto alkoi kait joskus 70 luvulla. Mutta vieläkin sitä mieltä että ei tehty kahdessa eri tehtaassa Englannissa. Pianhan tuo on varmistettu mutta eipä juuri nyt taas aikaa. Tällainen keskustelu sinänsä ihan hyvä; ei täällä liikaa porukkaa tunnu olevan koskaan. Enemmän vaan kysymyksiä! Asiasta kuudenteen...... Tietääkö joku siitä tapauksesta kun tehtaalta annettiin kilpuriksi Mäkiselle kerran Austin Cooper S; vaihtoiko ukko todella merkit ja maskit kun oli kisassa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest exv-74 Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2004 Auton omistajan opas 60-luvun lopulta (Elith Truelsen: Morris/Austin Mini) sanoo: Mini on valmistettu ja koottu BMC:n tehtaissa joko Cowleyssa Oxfordin lähistöllä, tai Longbridgessa. Lukipa siinä Morris tai Austin, on kyseessä sama auto, ehkä sillä erotuksella, että valtaosa Morriksista valmistuu edelleenkin Morriksen vanhoilla syntysijoilla Cowleyssa Austinien tuotannon keskittyessä Longbridgeen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2004 Hieman tutkiessani lisää väittämääni merkkien ja maskin vaihdosta, totesin että ainakin 1965 Makinen ajoi S:llä joka oli valmistenumeron mukaan Austin Cooper S ja merkit antaa ymmärtää toisin.Että näin. Olisiko rekkari ollut AJB33B. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts