Guest morris66 Posted January 18, 2004 Report Posted January 18, 2004 Jos irroittaa huohottimen letkun SU:sta, pitääkö/voiko kaasarin huohottimen sisäänmeno tulpata vai jätetäänkö se auki? - Muuttaako seoksia niin paljon että neulan vaihto tulee eteen? -Tupla HS2:ssa kaasua höllätessä toinen mäntä laskeutuu vähän toisen perässä, eli hitaammin , tuleeko ongelmia? Kaasarissa on jousitettu neula , joten keskityksen kanssa ei pitäisi olla ongelmia. samoin kun ryyppyä pannaan pois jää suutin hieman jumittaamaan ko.kaasarissa. Kuulostaako siltä että neula olisi hieman vääntynyt?
Guest ministeri Posted January 18, 2004 Report Posted January 18, 2004 Tuplat toimii paremmin tulpattuna,tai sitten kokeile yhdistää huohottimet,itsellä toimii silleen vielä paremmin.Mäntien pitäisi kyllä laskeutua yhtäaikaa,vaihda mäntien paikkaa silleen tietysti selviää,onko neula vinossa.Jos laittas toiseen jäykempää ja toiseen ohkasempaa öljyä?
Guest morris66 Posted January 20, 2004 Report Posted January 20, 2004 Panin neulat kuitenkin tilaukseen. Miten muuten HIF44:ssa, onko sama homma huohottimen tulon kanssa eli pitääkö tulpata jos poistat letkun. Sitä ohuempi öljy hommaa muuten pitää kokeilla jos neulojen uusiminen ei auta.
Guest morris66 Posted January 20, 2004 Report Posted January 20, 2004 Panin neulat kuitenkin tilaukseen. Miten muuten HIF44:ssa, onko sama homma huohottimen tulon kanssa eli pitääkö tulpata jos poistat letkun. Sitä ohuempi öljy hommaa muuten pitää kokeilla jos neulojen uusiminen ei auta.
Guest ministeri Posted January 21, 2004 Report Posted January 21, 2004 Hifistä ei ole niin paljon kokemusta,ehkä jollain on?
Guest ominio Posted January 21, 2004 Report Posted January 21, 2004 HIF:issä pitää olla myös tulpattuna, mutta toinen reikä tai putken pää on kohokammion ilmareikä johon letku pitää olla ja toinen pää jonnekin vapaaseen ilmatilaan auton alle että hönkii mahdollisimman kaukana pakosarjasta ja muutenkin.. bensantulo kyllä lakkaa jos tukittuna. Tuplissa ei koskaan saa sekoittaa kaasariparin osia keskenään. Kammiot ja männät on aina sovitettuja pareja. Joskus kiinnityksen kääntäminenkin puolikierrosta muuttaa männän nopeutta.
Guest 970s Posted January 22, 2004 Report Posted January 22, 2004 HIF:issä voi tulpata myös kaasarin kyljestä tulevan kohokammion putken. Tällöin pitää varmistaa että ilmanputsarin kiinnityslaipassa oleva poraus huohotuskanavaan on auki. Jos ei ole niin kanavassa oleva tulppa pitää poistaa. Turbokaasarin kohokammio paineistetaan tätä kavavaa pitkin. Mulla on Minorissa 2 x HIF 6 ja niissä oli vastaavat kanavat suljettu peltituplalla. Otin tulpat irti ja tulppasin huohottimen putket. Sai letkuhässäkkää vähän harvennettua. Jukka
Guest morris66 Posted January 22, 2004 Report Posted January 22, 2004 Mites sitten jos tukit kohokammion putken ja neulaventtiili lakkaakin sulkemasta bensan tulon.Jostain syystä neulaventtili meikäläisen autossa tylsyy kesässä. Joihtuuko liian kovista bensan paineista. Bensa pumppuna on Facetin "fast road" malli (tuottoja ja paineita en muista) bensa putki on sisähalkaisijaltaan 6mm ja purolatorin paineen säädin (ilman mittaria) on ollut asennossa 3 muistaakseni.
Recommended Posts