Jump to content

Kaasari??


Guest kepetti

Recommended Posts

Mikähän olis sopiva kaasari 1000 koneelle,siinä on 276 nokka peltisarjat yms,hipleet kansi on portattu ja kone tasapainotettu mutta en saa sitä toimimaan tasaisesti läpi koko kierros alueen,nyt on paikallaan su´n hs4,neuloja yms en ole kerenny ettimään kun en ole tietoinen kannattaako edes kyseisellä kaasarilla yrittääkkään.Tehoja on kuitenkin aika mukavasti mutta tuntus olevan alapää armottoman rikkaalla ja yläpää sit laihoilla.Mitenkähän niitä neuloja viilaillaan eli siis mistä kohtaa tavaraa olis poistettava?

Link to comment
Share on other sites

HS4 on ihan käypänen kaasari tonniseen. Uudempi versio eli HIF38 on toinen.

 

Neuloja löytyy vaikka kuinka paljon. Mikä neula nyt on kiinni ? Jos nykyistä neulaa lähtee hieromaan niin säädä kaasari tyhjäkäynnillä käymään oikealla seoksella. Neulan tyvi eli paksu osa on tyhjäkäyntialuetta ja eka 8-10 mm ei yleensä tarvitse ronkkimista. Neulan yksinkertainen idea on että mitä ohuempi sitä rikkaampi. Eli arvioimalla missä menee laihalla yritetään sitten arpoa että mistä lähdetään neulaa ohentamaan. Itse olen hionut neulat pöytäsorvissa, porakone tms käy vallan mainiosti.

Link to comment
Share on other sites

Hs4 kaasarissa hyvä lähtökohta on ruuvata säätöruuvi pohjaan (suutinputki ylös) ja siitä auki 2 kierrosta. SU:n neulat ovat koko lailla samanlaisia tyhjäkäynnillä ja itse olen vaihtanut neulat lennosta ilman tyhjäkäyntiseosten muuttamista. Neuloja saa tilaamalla esim Burlenilta Englannista. Osatoimittajilla on Suomessa jonkinlainen valikoima. Itse olen käyttänyt aihiona mitä hyvänsä laihaa (paksua) neulaa ja lähtenyt siitä työstämään.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...