Jump to content

Koneesta


Guest ministeri

Recommended Posts

Terve!

 

Olisi muutama kysymys mitkä vaivanneet päätä..Siis jos haluaa että auto kiihtyy nopeasti esim 100 heppasella koneella niin 1000 tai 850 vakiolaatikko vain kiinni esim kisatapin kanssa.Mutta kun virikirjoja lukee niin sanotaan että välitykset pitäs suhteuttaa tehon kasvun myötä.Niin voiko kiihtyvyys olla parempi harvemmalla perällä.En nyt tarkoita ihan niitä välitettyjä laatikoita vaan periä.Omani kiertää 100 vauhdisssa nykyään noin 4100 rpm.Ja ei se haittaa kun ajan aika vähän matkaa yleesäkin ja pääasia on että kiihtyy!

 

2 kysymys.Kannattaako A sarjan veivejä keventää vai hankkia suoraan A+ veivit,Eikös ne ole kevyämmät jo valmiiks?

 

3. kysymys.Onko kellään kokemusta 1.5 vivuista kireen nokan kanssa.Itellä oli 1.5 276 nokan kanssa ja vaihdon nyt vakiovivut ja toimii omasta mielestä paremmin.Vääntää ihan toisella lailla ja tuntuu ainakin selässä että lähtee samalla tavalla.Nokkaa en kyllä säätänyt uudestaan 1.5 vivuilla vaan siinä oli 1.3 säädöt.Näiköhän toi haittas paljon?

 

4.Kysymys

 

Paljonko on hyvät puristukset että kone kestää ja antaa sen 100 hepan tehon.10-11?Ja eikös se jos on just tuo 10-11 max ni anna vähän anteeksi jos kone ei ole ihan säädöissään?

 

5.Kysymys

 

Minkälaisia venajousia ootte yleensä käyttänyt.Itellä oli ostamassani virkannessa päällä 240 lbs jouset ja vaihdon ne suosiolla löysempii kun nokkahan kulahtaa noilla alta aikayksikön ja vie aika paljon tehoa pois??

 

Kiitos etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

1.

Yleensä tiuhalla perällä saadaan parempi kiihtyvyys. Voi tietenkin olla että liika voima+liian tiuha perä johtaa turhaan sutimiseen ja harvempi perä antaa paremman pidon ja sitä kautta koko tehon voi käyttää hyväksi kiihdytyksessä.

 

2.

Voi A veivit keventää jos on vehkeet ja aikaa, itse tein sorviin pari kiinnitintä joilla sain otettua reippaasti veiveistä kamaa pois. Loput vingulla viimeistelemällä. Painoa jäi 610 g.

 

Jos teettää tuon homman niin kannattaa ostaa esim. MED:n kautta A+ veivit ARP pulteilla, hintaa kertyi viimeksi luokkaa 125 puntaa.

 

3.

Itsellä on ollut koko ajan 1380 koneessa 1.5 keinut, ei ongelmia. En osaa sanoa paljonko tulisi lisää jos vaihtaisi 1,3 keinut :) Ei ole nykyisellään veto-ongelmia.

 

Alussa oli nokkana 286 eikä siloinkaan ollut ongelmia.

 

4.

Pelkillä puristuksilla et saa tehoa vaan koko paketin tulee olla iskussa ja yhteensopiva. Jotkut nokista vaativat enemmän puristusta, jos 276 nokalla haluat tuon 100 heppaan niin pitää olla hyvä kansi. Puristukset ehkä 10.5 pintaan. Säädöt pitää olla kohdallaan on se kone mikä hyvänsä.

 

5.

Muistaakseni 180 lbs jouset. Miksi pistää jäykät jouset jos ei koskaan kierrätä niin korkealle että niistä olisi jotain hyötyä.

 

Vastaukset ovat minun mielipiteitäni, muilla voi olla eri ajatuksia...

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...