Guest jii74 Posted July 2, 2003 Report Posted July 2, 2003 MORO Mitä oljyä käytätte vanhoissa mineissänne? SHEIKKI
Guest leeharvey Posted July 3, 2003 Report Posted July 3, 2003 Ihan perus mineraaliöljyä. Kaiketi osittain hinnan takia. Toisaalta kun ajaa vain kesällä niin ei ole öljytkän niin kovilla. Onko parempia vinkkejä?
Guest jake Posted April 9, 2004 Report Posted April 9, 2004 Jaa'a. sitä samaa se on meillä kuorma-autoista kaivinkoneiden kautta mineihin. Tiedä sitten mitä se on....
Guest ministeri Posted April 9, 2004 Report Posted April 9, 2004 Valvoline 20W-50 toimii,pitää paineetkin hyvänä.10w-60 on jo synteettistä ja ei ole hyvä Miniin.
Guest kurunmäki Posted April 9, 2004 Report Posted April 9, 2004 Itse laitoin Shellin Helix Plus 10W-40 puolisynteettistä. Tuntuu toimivan ihan hyvin.
Guest jiikoo Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Mulla on täyssynteettistä, koska manuaalissa ei sitä erikseen kielletä. Jos vaihtaa öljyt noin 3000km välein, niin ei kai se silloin voi haitata? Ainakin öljyt on vaihdettaessa saman väriset kuin koneeseen laitettaessa...
Guest jolkkon Posted April 15, 2004 Report Posted April 15, 2004 Mulla on minissä "pientä" öljyn tihkumista koneen eri osista, joten käytän yksiasteöljyä, 30w. Tosi hyvä kunhan vaihtaa tarpeeksi usein. Riittävä öljyn valuminen sinällään riittää. Hienommat öljyt on höpöhöpöä tuollaisessa autossa.
Guest jiikoo Posted April 16, 2004 Report Posted April 16, 2004 Sorry, en kiinnittänyt huomiota tuohon viestin aloittajan "vanhoissa" sanaan. Oma autoni on 13tkm ajettu vm. 1998 Mini. Eikös Mini ole niin hieno auto, että sitä pitää käsitellä silkkihansikkain kuin kukkaa kämmenellä (miten ne muuten on voineet säilyä vuosikymmeniä hyväkuntoisina)? Jos siis on tarkoitus käyttää autoa seuraavat parikymmentä vuotta. Siis sama koskee mitä tahansa uutta autoa. Yksiasteöljy on erittäin hyvä valinta kesäöljyksi myös moottoripyöriin. Jos ajaa talvellakin, niin hieman ohuempaa talveksi. Ja vanhoissa autoissa varmasti parempi käyttää sellaista öljyä, mitä käytetty aiemminkin. Jos vaihtaa öljyt niin tiuhaan, ettei tarvitse koskaan lisätä, niin auto säilynee koneen osalta huippukunnossa. Edukkaammilla öljyillä lyhyt vaihtoväli ei tule edes kalliiksi.
Guest morris66 Posted April 16, 2004 Report Posted April 16, 2004 Itse hellin 1430:sta tänä kesänä Millers Classic Trans M Sportilla, joka ainakin mainosten mukaan on kehitetty koneille/vaihteistoille jotka kierrättävät samaa öljyä. Aikaisempia kokemuksia öljystä ei ole. Eikä se hintaero Valvoline 20W50 kovinkaan iso ole. www.millersoils.net
Guest kurunmäki Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 Kukas näitä Millersin öljyjä myy suomessa vai tilasitko ulkomailta?
Guest mwahlroo Posted April 22, 2004 Report Posted April 22, 2004 Auto Vm- 80 on ympäri vuoden käytössä ja olen aina käyttänut Bilteman 10w40 semisynttiä, hyvin on pelannut. On kuulemma tehty hieman vanhemalla Mobiln receptillä. Ja on muuten halpaa... Täys-synteettisten huipuöljyjen käyttöä en suosittele koska ovat sen verran tehokkaasti peseviä että voivat liottaa tiivisteet mennessään vanhemmista autoista.
Guest morris66 Posted April 24, 2004 Report Posted April 24, 2004 Millersin öljyjä Suomessa myy ainakin suomen kaasutinexpertti. On muuten semisynteettistä.
Guest niemikko Posted April 26, 2004 Report Posted April 26, 2004 Joo kyllä tuntuu vaikuttavan ennen olen käyttänyt 10w-30 ja 15w-40 ja lämpösenä paineet tippunut 1-2kilon paikkeille nyt laitoin valvoline racing 20w-50 ja kurmuutuksen jälkeenkin 5kiloo tyhjäkäynnillä. On lauhdutin ja suurteho pumppu.
Guest hzu Posted May 10, 2004 Report Posted May 10, 2004 amerikan öljyt eli valvoline tai penzoil ,omassa valvoline racing 20w50
Guest morris66 Posted June 2, 2005 Report Posted June 2, 2005 Calver jaksaa kehua aina Torco-öljyjä. Ne mahtaa olla hyviä, mutta ei jälleenmyyjää suomessa? esim synteettinen 20w-50.
Recommended Posts