Guest timbba Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2003 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2003 pystyykö hydrolasticia madaltamaan? ja mitenkä se tapahtuu?? T:uusi mini harrastelija! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rockboy ́79 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2003 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2003 Omassa autossani oli edellinen omistaja "madaltanut" hydroa vain laskemalla nestettä vähemmäksi. Muttamutta mielestäni tämä voi olla TURMIOLLISTA sillä jousitus voi hakata tuolloin pohjaan rankasti ja paikat hajoaa. Mulla hakkasi ja siitähän peljästyin. Onneksi mun autossa ei ollut vaurioita hydron osissa tms. ilmeisesti sattunut, joten kun paikallisen korjaamon rengaspinon alta löytyi pumppu, nostin auton takaisin vakiomittoihin. Jollakulla olisi varmaankin tietoa oikeaoppisesta hydron madaltamisesta?!! Vai lieneekö sinulla viisain vaihtaa täysin kuivaan kumijousitukseen ja jäykistellä siitä sopiva? En ole koskaan vaihtanut hydron takakelkaa, joten kun sen aika voi pian olla, olisin kiitollinen tarpeellisista vinkeistä, vihjeistä, ja ennenkaikkea sanokaa mitä ei tule tehdä..... -P- Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest leeharvey Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 Hytrolastikkiin on olemassa eri "jäykkyyksisiä" elementtejä. Käsittääkseni madallus vaatii silloin jäykemmät elementit. Rataakin ajettiin aikoinaan hydro-alustoilla. Ongelma taitaa vaan olla niiden elementtien saanti. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest timbba Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 jeps kiitti vinkeistä! sattusko joku tietää sitte että onko mitenkä hankala vaihtaa kumijousitus?? ja toimiiko mitenkä se coiloverkit sarja??? jos vaikka sattus semmosen laittamaan... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest 970s Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2003 Hydrolasticia ei mun mielestä kannata kauheasti mennä madaltamaan, siitä ei seuraa muuta kuin ongelmia. Itsellä oli aikoinaan hydrot Clubmanissa ja laitoin eteen iskarit hieman rauhoittamaan nyökkimistä. Olen kuullut myös kuristuksesta yhdysputkissa. Sillä pyritään rajoittamaan nesteen virtausta etu/taka elementin välillä. Hyöty on lähinnä nyökkimisen rajoittamisessa. Mitään hydroelementtejä ei ole enää uutena saatavana eikä ole tulossakaan. Cooper S malleissa oli jäykemmät elementit kuin tavallisissa malleissa. Kumijousituksen pystyy sovittamaan pienellä kikkailulla hydron kelkkoihin, itse tein homman siten että kelkat olivat paikoillaan. Takana homma on pala kakkua, edessä vien hieman enemmän aikaa. Jos takakelkka alkaa muutenkin olla finaalissa niin kantsii ostaa kumijousitettu versio ja muuttaa jousitus samalla ympäriinsä. Kumijousitusta ei juuri tarvi jäykistää, se on kova jo sellaisenaan. Hyvät iskarit riittää. Kumijousia on tiettävästi saatavana uutena 3 eri versiota. Itse olen kovin epäluuloinen coil over satseihin. Suurin ongelma on kiinnitykset koriin ja jousitukseen. Edessä yläpää tulee iskarin yläraudan tilalle (korissa kiinni 4 kpl 1/4" pultilla) ja alhaalla iskarin kiinnitystappiin. Auton koko paino makaa näiden päällä. Takana vastaavasti paino on iskarin tapin varassa (3/8"). Jos nuo ovat jo valmiiksi kupan syömiä kunnoltaan niin eivät valttämättä kestä röykyissä. Lisäksi kun sarja ei ole ihan halpa niin miettisin kahteen kertaan. Jukka Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts