Jump to content

Recommended Posts

Posted

Allekirjoittaneen Minissä on muun laittamisen ohessa sähköissä "hieman parantamisen" varaa. Ajattelin ottaa johtosarjan pois, puhdistaa, uusia huonokuntoiset johdot ja liittimet. Saako "vanhanmallisia" liittimiä mistään erillisinä??

Mitä kannattaa huomioida? Olen ottanut kuvia, jotta niiden ja kytkentäkaavion avulla saisin helpotettua kasaamista.

Yksi syy, miksi en uusi johtosarjaa on kuukauden tilausaika ja toisena voi pitää kohtalaisen korkeaa hintaa ja sitä, että oma näyttää kohtalaiselta..

Mika

Posted

Laattamallisia liittimiä saa kaikista hyvinvarustelluista autosähköliikkeistä. Ne on tarkoitettu puristettaviksi mutta itse ole juottanut ne. (pihdit eivät ole normaalit ABIKO-härvelit) Hyvällä tuurilla voit löytää myös kumiset suojat liittimien päälle. Itse olen raksinut nuo kumisuojat vanhoista johtosarjoista.

Pyöreitä pistokkeita voi olla vaikeampi löytää Suomesta, Englannissa niitä on kyllä myytävänä. Ne tosin on myös helppo tinata vanhoista johdoista irti ja juottaa uusiin.

Liitosten aukaisu, puhdistus ja kasaus esim. kuparipastan kanssa auttaa jatkossa elämää.

Jukka

• 3 weeks later...
Guest mwahlroo
Posted

Olisiko joku viisaampi ystävällinen ja kertoisi minkä laitteen tehokkaampi laturi n. 60 aH voisi sopia miniin "heittämällä". Tuli vain mieleen nyt tavipakkasilla, kun auto on ajossa ympäri vuoden ja pieni tehonlisäys laturiin ei olisi pahitteeksi. Akkukotelossa on jo isompi akku valmiina.

Posted

80-lukuisen fordin laturi käy komeasti, lucas ACR:n mitat, muodot ja töpseli mutta pelittää ihan eri lailla. Menee heittämällä, tosin noita on sekä vasenkätisiä että oikeankätisiä eli kantsii kerralla valkata oikea. Ostin omani Aditasta (malmi, helsinki), ei ollut halpa mutta ei viitsi uusia lucaksia vaihdella muutaman vuoden välein. Sitä paitsi nyt voi pitää kaikkia härveleitä yhtä aikaa päällä. Kiitos vinkistä Tiihosen Akille !

Jukka

Guest mwahlroo
Posted

Kiitokset, eipä muuta kun romikselle kaivamaan..

MW

• Create New...