Guest hertsi Posted August 10, 2002 Report Posted August 10, 2002 Sopivatko allegron levyjarrut miniin ja minkälaisella modifioinnilla. Entä moottorit? 1300 ilmeisesti menee samoilla kiinnikkeillä ja vetaritkin ovat sopivat. Entä nuo 1.5 ja 1.8(tuo on ilmeisesti Austin Maxista)? Entä miten nuo sopivat sinne katsastusmiehen mukaan? Hertsi
Guest hertsi Posted August 16, 2002 Report Posted August 16, 2002 Jaaha no vastaan itse mitä luulen tietäväni... 1300 Allegrossa on A tai A+ lohko, kansi ehkä hieman erilainen kuin mineissä... 1500 ja 1750 E sarjaa, moottorin kiinnikkeistä ei tietoa... Jarrut ilmeisesti ei sovi... joskos joku viisaampi voisi jatkaa/täydentää/korjata Hz
Guest 970s Posted August 19, 2002 Report Posted August 19, 2002 Allegron 1300 kone käy Miniin. Laatikko on tankovälitteinen ja sama kuin Mineissä jostain vm 75 eteenpäin. Perän välitys on tiheämpi kuin Minissä. Katsastus vaatii virallisesti levyjarrut eteen, jotkut ovat "unohtaneet" mainita isomman koneen. 1500 ja 1750 ovat fyysisesti isompia ja huomattavasti painavampia enkä näe noiden asentamisessa mitään järkeä. Tehoetua ei ainakaan saa. Jukka
Guest cartman Posted August 30, 2002 Report Posted August 30, 2002 Jarrut ei mee heittämällä. Vaatii ainakin pitemmät alatukivarret, nivelet on eri kokoset ja navassa on eri pulttijako. Olen nähnyt suomessa katsastetun b-koneisen 1800cc minin, oli muistaakseni katsastettu 1,5:lla. Semmonen metallihohto sininen, kaveri oli muistaakseni Turusta päin... aktiiviharrastajat varmaankin tietää? Nykyisen lainsäädännön puitteissa Miniin saisi periaatteessa muutoskatsastamalla (ilman poikkeuslupia) 1600cc moottorin, kun vertailukohtana käytetään 1275 Cooperia
Guest ketzi Posted November 30, 2002 Report Posted November 30, 2002 Cut ** Nykyisen lainsäädännön puitteissa Miniin saisi periaatteessa muutoskatsastamalla (ilman poikkeuslupia) 1600cc moottorin, kun vertailukohtana käytetään 1275 Cooperia ** Cut Eihän laki säädä mitenkään koneen tilavuutta, vain tehon kasvu on määrätty. Saahan sinne laittaa vaikka viis litrasen pannun jollei tehot lisäänny yli 30%.
Guest 970s Posted December 2, 2002 Report Posted December 2, 2002 Suosittelen pientä lakitekstin lukaisua, oheinen linkki ja kohta "moottorinvaihto" . http://finlex4.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 9980779.sd Muutospykälät ovat taas remontin alla, laki uusiintuu ensi kevään aikana jos aikataulu pitää kutinsa. Helpotuksia tuskin on tulossa, nuo prosentit (tilavuus 25 % / teho 20 %) eivät tiettävästi muutu. Poikkeusluvalla voidaan noista luvuista mennä sitten yli, kunhan riittävät perusteet löytyy. Viimeksi kun turisin AKE:n heppujen kanssa niin "olemme huomanneet ettei hyviä perusteluita oikein ole..." Itse tappelin vanhan (ja helpomman) lainsäädännön aikana 6,5 kk ennen kuin sain luvat Roverin kasille Morris Minoriin. Tämän lainsäädännön aikana projekti on lähes mahdoton. Jukka
Recommended Posts