Jump to content

1275 GT


Guest leeharvey

Recommended Posts

Guest leeharvey

Mitä eroa on tavallisella Clubilla ja 1275 GT:llä. Siis moottorin lisäksi. Onko muita ulkoisia eroja kuin merkit? Mittaristo on ilmeisesti eri, mutta onko muuta?

Link to comment
Share on other sites

Tavallinen clubi on tonnisella koneella ja rummuilla, 1275 GT isolla koneella ja levyillä. GT:n mittaristosta löytyy kierroslukumittari ja nopeusmittarissa lukemat 200 kilsaan asti. Sisustassa penkit ja ovipaneelit ovat hieman erilaiset kuin tavallisessa clubissa.

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

Guest lupmanni

No niin, ja tietysti maskissa on eroja,ainakin vanhemmissa eli karkeasti sanoen 70-lukuisissa. GT:ssä vain kaksi ohutta vaakatasossa olevaa kiiltävää raitaa ja GT merkki vasemalla..Kylkiteipit, nahkapäällystetty ohjauspyörä, teipit kyljissä...tietysti jarrutehostin..

Link to comment
Share on other sites

Guest lupmanni

Laatikko periaatteessa sama paitsi alkupään GT:ssä oli tiuhempi perävälitys kuin tonnisessa eli 3,65:1 (muuttui myöh. 3,44:1) ja pyöräkokokin kasvoi 12 tuumaan. 10" vanteina käytettiin ns. Rostyle tyyppisiä peltivanteita keskiökupin kera ja kupukantamutterein.Ulommat vetonivelet tietysti ovat paksummat kun on 7,5"levyjarrut.Eli kyllä eroja löytyy..

Link to comment
Share on other sites

Guest lupmanni

tulihan lisää mieleeni.. kokonaisvälityshän on Gt:ssä eri eli 1 2 ja 3 vaihde ovat porrastettu lähemmäksi nelosta eli kolmonen on paljon käyttökelpoisempi ohitusvaihde kuin tonnisessa.. Maileri GT:n laatikosssa samat hammaspyörät..paitsi perävälitys..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...