Guest kristian Posted May 1, 2002 Report Posted May 1, 2002 Olen ajatellut vakavissani ostavani suomesta mk2 minin, tietysti raketti 1.3:n pannulla. Isä-ukko kertoi 4 minin omistuksen pohjalta, että mineissä on ongelmia jarrujen sekä vetoakseleiden kanssa. Onko miniin saatavilla kunnon alustan osia? Entäs miten turbolle on tilaa pellin alla? Onko turbon katsastus helposti leimattavissa? kiitos.
Guest 970s Posted May 2, 2002 Report Posted May 2, 2002 Omalta osalta voi sanoa että tuntuu vielä kestävän. Ahtimen kanssa yli 40000 km eikä voimansiirto ole paukkunut. Vetoakselit ovat vakiot 850/1000 kuutioisen. Levyjarrut tarvitset joka tapauksessa eteen ja ne ovat yleensä suht huolettomat. Takajarrut on helppo pitää kunnossa. Helpotta kun uusii kaikki kerralla niin ei sitten tarvi sepittää paikka kerrallaan. Jos ahtimen laitat koneen taakse kuten tehdas teki niin joudut leikkelemään koria ja hitsaamaan kotelon. toinen vaihtoehto on sijoittaa ahdin kytkinkopan päälle ja tehdä uusi pakosarja. Katsastus onnistuu muutoskatsastuksena, kunhan tehot ei ylitä n. 90 heppaa (tehomittaus yleensä vaaditaan) ja jarrut ovat riittävät (min. Cooper S). Jukka
Guest kristian Posted May 2, 2002 Report Posted May 2, 2002 Onko miniin saatavissa valmista pakosarjaa turboineen kun tuo pakosarjan tekeminen on kuitenkin sen verran vaativa juttu. Käärmeenpesä pakosarja olisi parempi kun se antaa paremmat sykäykset ahtimelle.
Guest 970s Posted May 2, 2002 Report Posted May 2, 2002 Alkuperäinen ahdin (Garrett T3) pakosarjoineen on varmaan helpoiten saatavilla oleva versio. Englannissa on yksi vesseli joka kauppaa pienemmälle Garrettin T2 ahtimelle tehtyä pakosarjaa. Tilan aiheuttaa suurimmat ongelmat pakosarjan muotoilulle Minin konehuoneessa. Mulla on muutamia kuvia erilaisista pakosarjoista mutta niiden esiin kaivaminen vaatii pikkuisen aikaa. Jukka
Guest kristian Posted May 2, 2002 Report Posted May 2, 2002 Miniin on saatavana kaikennäköistä ja kokosta palikkaa. Jos laitan peltipakosarjan, 2" putkiston, viri-nokan (asteista en osaa sanoa mitä vehkeet kestää), vapaavirtaussuodattimen, avarran kanavat jne. pientä heebeliä. mitä teholukemat ja suorituskyky tuolloin olisi? siis mk2 1275cc. Minihän on kuin hyttynen ja turbolla maustettuna varma teini-bemarin kiusaaja. Miten turbo-mini liikahtaa? Isä-ukko kertoi kuulleensa huhua, että miniin saisi myös kannen yläpuolisen nokka-akselin?!? Pitääkö tämä paikkaansa? Olen katsellut minejä (saksasta) osoitteessa www.mobile.de ja havainnut minejä todella halvalla. Onko kokemusta saksasta tuoduista mineistä ja verotuksesta?
Guest sebbek Posted May 6, 2002 Report Posted May 6, 2002 Miniin kannen yläpuolisia nokka-akseleita on saatavilla ainakin KAD:ilta. http://www.kad-uk.com
Guest ketzi Posted June 12, 2002 Report Posted June 12, 2002 *** Miten turbo-mini liikahtaa? *** Lähtee kuin purkka tukasta :)
Guest 970s Posted June 12, 2002 Report Posted June 12, 2002 Lähteminen on suhteellista. Ei ole maan nopein eikä ole sellaiseksi tarkoitettu. Ei ole edes tallin nopein mutta jos on tarvis rääkätä niin menee 0-100 km/h alle 7 s.
Guest 970s Posted June 25, 2002 Report Posted June 25, 2002 Morris Minor Roverin 3,5 l kasilla... Kilvissä tietysti.
Guest kristian Posted June 25, 2002 Report Posted June 25, 2002 Oon kattonut kuvia kotisivuiltasi, vaikuttava peli. Onko tehonmittausta vielä tehty? Entäs 0-100 km/h?
Guest kristian Posted June 25, 2002 Report Posted June 25, 2002 Aattelin vaan että se nopein olis ollut vaikka jokin kaksipyöräinen...
Guest 970s Posted June 26, 2002 Report Posted June 26, 2002 Ei tehonmittausta, rekisteriotteen mukaan 92 hp. 0-100 km/h menee alle 6 s.
Recommended Posts