Jump to content

Kestävyys


Guest kristian

Recommended Posts

Olen ajatellut vakavissani ostavani suomesta mk2 minin, tietysti raketti 1.3:n pannulla. Isä-ukko kertoi 4 minin omistuksen pohjalta, että mineissä on ongelmia jarrujen sekä vetoakseleiden kanssa. Onko miniin saatavilla kunnon alustan osia? Entäs miten turbolle on tilaa pellin alla?

Onko turbon katsastus helposti leimattavissa?

kiitos.

Link to comment
Share on other sites

Omalta osalta voi sanoa että tuntuu vielä kestävän. Ahtimen kanssa yli 40000 km eikä voimansiirto ole paukkunut. Vetoakselit ovat vakiot 850/1000 kuutioisen. Levyjarrut tarvitset joka tapauksessa eteen ja ne ovat yleensä suht huolettomat. Takajarrut on helppo pitää kunnossa. Helpotta kun uusii kaikki kerralla niin ei sitten tarvi sepittää paikka kerrallaan. Jos ahtimen laitat koneen taakse kuten tehdas teki niin joudut leikkelemään koria ja hitsaamaan kotelon. toinen vaihtoehto on sijoittaa ahdin kytkinkopan päälle ja tehdä uusi pakosarja. Katsastus onnistuu muutoskatsastuksena, kunhan tehot ei ylitä n. 90 heppaa (tehomittaus yleensä vaaditaan) ja jarrut ovat riittävät (min. Cooper S).

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

Onko miniin saatavissa valmista pakosarjaa turboineen kun tuo pakosarjan tekeminen on kuitenkin sen verran vaativa juttu. Käärmeenpesä pakosarja olisi parempi kun se antaa paremmat sykäykset ahtimelle.

Link to comment
Share on other sites

Alkuperäinen ahdin (Garrett T3) pakosarjoineen on varmaan helpoiten saatavilla oleva versio. Englannissa on yksi vesseli joka kauppaa pienemmälle Garrettin T2 ahtimelle tehtyä pakosarjaa. Tilan aiheuttaa suurimmat ongelmat pakosarjan muotoilulle Minin konehuoneessa. Mulla on muutamia kuvia erilaisista pakosarjoista mutta niiden esiin kaivaminen vaatii pikkuisen aikaa.

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

Miniin on saatavana kaikennäköistä ja kokosta palikkaa. Jos laitan peltipakosarjan, 2" putkiston, viri-nokan (asteista en osaa sanoa mitä vehkeet kestää), vapaavirtaussuodattimen, avarran kanavat jne. pientä heebeliä. mitä teholukemat ja suorituskyky tuolloin olisi? siis mk2 1275cc.

Minihän on kuin hyttynen ja turbolla maustettuna varma teini-bemarin kiusaaja. Miten turbo-mini liikahtaa?

Isä-ukko kertoi kuulleensa huhua, että miniin saisi myös kannen yläpuolisen nokka-akselin?!? Pitääkö tämä paikkaansa?

Olen katsellut minejä (saksasta) osoitteessa www.mobile.de ja havainnut minejä todella halvalla.

Onko kokemusta saksasta tuoduista mineistä ja verotuksesta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
×
×
  • Luo uusi...