Jump to content

Minin automaattilaatikko


Guest jl

Recommended Posts

Monellako tämän foorumin lukijalla mahtaa olla kokemusta minin automaatista?

Olen jo jonkin aikaa funtsinut sen kestävyyttä isomman koneen alla koska yleensähän

niitä on kait asennettu 850 ja 1000 kuutioisten koneiden alle. Mutta mahtaako tuo

laatikko kestää esim. 1100 tai 1275 kuutioista konetta? Vai alkaako hihnat luistamaan?

Entä miten välitykset sattuu kohdalleen noin yleensä? Saako ko. laatikkoon minkäänlaisia

osia enään? Onko kuinka miellyttävä ajaa ja vaihtaako laatikko kuinkakin pehmeästi?

 

Tuossa muutama kysymys ja toivottavasti joku osaisi vastailla.

 

JL

Link to comment
Share on other sites

Minissä ei tiettävästi ole isossa koneessa ollut automaattia mutta sama loota on ollut mailereissa (lähinnä USA:n mallit). Itse ostin kesällä tommoisen paketin (1300 cc + automaatti) mutta pistin sen aikapulan vuoksi kierrätykseen. Sarlinin Kalle osti sen lähinnä 1300 lohkon vuoksi. Automaatin lohko on erilainen kuin manuaalissa. Osista sen verran että Luhtasaaren Joukolta löytyy vielä kulutusosia. Jos automaatin jostain öydät niin suurella todennäköisyydellä perän roippeet on nyysitty, automaatissa kun on smat ulostuloakselit ja kovat nivelet kuin Cooper S malleissa.

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

Joo nyysitty on kyllä!!

 

Mikäs mies tuo Sarlin oikein on? Onko hänellä liikenteessä olevaa automaatti miniä

koska muutama valokuva saattaisi olla kohdallaan? Ja mites se lohko eroaa tavallisesta

muuten kuin muutaman osan sijoittelulta? Onko valussa eroja?

Entä miten esim syyläri istuu paikalleen koska olen kuullut että automaatin kone olisi edempänä

kuin tavallisen minin kone?

 

JL

Link to comment
Share on other sites

Kalle Sarlin on pitkän linjan mini-mies. Ajanut pitkään kisaa ja viimeisin a-sarjan paketti oli Longmanin preppaama 1300 rata-Metro. Nykyään harrastaa vähän vakavampia peleja, ks. http://www.sarlinraceteam.fi/.

 

Hänellä on 850 automaattimini jota on tekemässä tyttärelleen ajopeliksi. 850 ei ole mikään tykki joten hän halusi 1300 tekniikan. Lohko eroaa paitsi osien sijainnilta niin öljykanavien porauksien suhteen. Mitä itse lohkoa pällistelin niin tavallista ei pysty modifioimaan automaatille. Automaattien etukelkka on erilainen ja kone on puolisen tuumaa edempänä. Moottorin tuki ("koiranluu") on 1/2" pidempi. Jäähdyttimen paikkaan ko. siirros ei käytännössä vaikuta mitään.

 

Jukka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Joo hieno homma! Olisin kaipaillut kuvia itse koneesta ja laatikosta sekä etukelkasta. Siitä sivusta

johon koneen kiinnikkeet tulevat kiinni. On kuulemma pulleampi sivustaan kuin tavallinen kelkka!

Myös mahdollinen kuva vaihteenvalitsimesta olisi hyvä.

 

Konetilasta sellainen sivusta ja edestä otettu yleiskuva. Mikäli voit laittaa sähköpostilla niin hyvä. Osoitehan oli:

 

cooper@luukku.com

 

JL

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...