Guest ketzi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2001 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2001 Mimmosia eri perä vaihtoehtoja on saatavilla ? Eli onko mini tonnisessa sama perä kun 1300:sessa? Tai metrossa? Vai onko noihin isompiin koneissa laitettu vahvempi perä... Eihän noita 2tappisia kuitenkaan oo missään alkuperäsenä.
Guest mini77 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2001 Raportoi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2001 Perävaihtoehtoja on ainakin, 2,7:1 ja 3,1:1... muuta tietoo ei oo. Onko kellään tietoa minkälaisella välityksellä 1000 vakio mini jaksais vielä vetää kunnolla. Nykyinen 3,4:1 on liian lyhyt välitteinen.
Guest sebbek Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2001 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2001 Eri perä vaihtoehtoja on ainakin seuraavat. Kaikista ei ole tietoa, missä niitä on alunperin ollut, mutta jotain... 2.75:1 - 1997-> Coopereissa 2.95:1 - 1982-1985 Mayfair/City 10" pyörillä 3.11:1 - 1985-> Mayfair/City 12" pyörillä 3.21:1 - Metro Turbo 3.27:1 - Mini automaatti 3.44:1 - Mini 10" pyörillä, 1275GT 1971->, Cooper S 1275 3.65:1 - 1969-1971 1275GT 3.76:1 - Austin Se7en, Minor, Cooper, Countryman ja Pickup Lisäksi muita vaihtoehtoja: 3.05:1 3.27:1 3.94:1 4.13:1 4.26:1 4.35:1 4.53:1 4.78:1 4.90:1
Guest 970s Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2001 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2001 Itse perät ovat periaatteessa aina samanlaiset, välitykset ja ulostuloakselit vaihtelevat. Yksi ristitappi (diff pin) ja kaksi pientä planeettapyörää. Perä kestää aika isoille tehoille uudella ja paremmalla (uprated diff pin) ristitapilla. A- sarjan ja A+ mallin planeettapyörät ovat eri varaosanumerolla mutta tuntuvat pelittävän ristiin. Ulostuloakseleita on ainakin 3 kpl, perinteinen johon kuuluu joko kumi- tai nailonristikot, Cooper S/GT/automaatin Hardy Spicerit (kovat murrosnivelet) ja uusimmat vakionopeusnivelet pot joint). Kaikki kestävät tehoja, tosin kumiristikot taitavat pettää ensimmäisenä. Jukka
Guest leyland mini1000 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2003 Raportoi Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2003 käykö noi samat perät allegroniin??
Guest 970s Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2003 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2003 Allegrossa taitaa olla välitys luokkaa 4,13. Perän ulostuloakselit ovat nuo uusimmat vakionopeusversiot kuten tankovälitteisissä mineissä. Kaikki välitykset sopivat mihin hyvänsä laatikkoon (automaatin välitykset poislukien, ne ovat fyysisesti isommat eivätkä sovi manuaaliaskiin). Pitkillä välityksillä (3,21, 3,105, 2,95 ja 2,76) joutuu mahdollisesti sorvaamaan pääakselin kaksirivisen laakerin retainerin sisäreikää isommaksi. Perän pikkurattaan halkaisija on isompi eikä välttämättä sovi suoraan paikalleen. 10 minuuttia sorvissa tai vingulla hoitaa homman. Jukka
Recommended Posts